چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه 13 از تهیه و گردآوری بانک اطلاعات سالمندان تهرانی خبرداد.

به گزارش سما (روابط عمومی شهرداری تهران) اکرم شاهرخی  مدیر فرهنگی هنری منطقه 13 و رئیس فرهنگسرای سالمند با اعلام این خبر گفت: از سال 83 اقدامات لازم برای گردآوری این بانک اطلاعاتی در تهران اغاز شد و با توجه به اینکه آمار دقیقی از سالمندان در شهر تهران وجود ندارد ، این کار با جدیت دنبال شد.
وی با بیان اینکه به دست آوردن آمار سالمندان از طریق مرکز آمار و و یا ثبت احوال ممکن نبود افزود: با توجه به اینکه ارائه کارت منزلت به سالمندان توسط فرهنگسرای سالمند انجام می شد توانستیم به این وسیله اطلاعاتی را در مورد سالمندان تهیه و گردآوری کنیم.

شاهرخی در ادامه اظهار کرد: با انجام این کار تا کنون اطلاعات حدود 200 هزار نفر از سالمندان بالای 65 سال تهیه ودر بانک اطلاعات این افراد در فرهنگسرای سالمند گردآوری شده است.

رئیس فرهنگسرای سالمند با اشاره به اینکه گردآوری این بانک برای بسیاری از پژوهشگران مفید خواهد بود افزود:در بانک اطلاعات سالمندان وضعیت افراد به تفکیک جنسیت، تحصیلات ، نوع بیمه ، سکونت در منطقه شهرداری ، شاغل و بازنشسته بودن آنان ، زندگی با خانواده و یا تنها زندگی کردن آنها و غیره مشخص شده است و پژهشگرانی که در این زمینه فعالیت می کنند، می توانند به این فرهنگسرا مراجعه کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به ارائه کارت منزلت توسط این فرهنگسرا ، گردآوری اطلاعات در مورد سالمندانی که برای دریافت کار مراجعه می کنند ، همچنان ادامه دارد.

کد خبر 21069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز