همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ادعای پلیس کانادا مبنی بر دستگیری دو فرد مرتبط با القاعده ایران خنده دارترین چیزی است که در 64 سالگی شنیده ام. القاعده ایران از جعلیات جدید است.

به گزارش مهر، علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه سی‌و دومین نشست گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در تهران که صبح امروزدر مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره ادعای پلس کانادا مبنی بر دستگیری دو نفر مرتبط با عناصر القاعده در ایران گفت: اگر چنین خبری که شما مطرح می‌کنید درست باشد خنده‌دارترین چیزی است که درسن 64 سالگی خود شنیده‌ام.

وی با اشاره به اینکه القاعده ایران از جعلیات جدید است، اظهار داشت: واقعا حرفی مضحک است. امیدوارم مسوولان کانادا کمی عقلانی فکر کنند و به شعور مردم و افکار عمومی دنیا توجه کنند.

صالحی درباره سفر وزیر دفاع آمریکا به اراضی اشغالی و فروش تسلیحات به کشورهای منطقه ، خاطرنشان کرد: آمریکا برای تامین منافع خود و فروش سلاح مشغول بازار گرمی است، با این حال ایران در طول سال‌های گذشته به ویژه 34 سال اخیر نشان داده است که همواره برای ثبات و صلح منطقه کوشش کرده است.

وی افزود: فتنه در منطقه، مباحث شیعه و سنی، ایجاد طالبان و القاعده توسط چه کسانی ساخته و پرداخته شده است؟ این‌ها توسط مراکز امنیتی سازمان جاسوسی خودشان ساخته شده است. کتاب‌های زیادی در این باره در این کشورها نوشته شده است.

خلاصه صحبت‌های صالحی در این نشست خبر را در ادامه بخوانید:

  • (در رابطه با ایجاد جبهه النصره که در سوریه فعالیت دارد) چه کسانی این گروه را ساخته‌اند؟ این گروه آن قدر به رفتارهای خشونت‌آمیز اقدام کرده است که حتی رژیم صهیونیستی هم صدایش درآمده چرا که نگران است این گروه و اعضای آن علیه آنها هم وارد فعالیت شوند.
  • (اظهارات وزیر خارجه آمریکا و انگلیس مبنی بر اینکه نسبت به تحریم‌های جدید علیه ایران نباید عجله کرد)این‌ها همواره اعلام کرده‌اند که برای تعامل با ایران آمادگی‌ دارند. ما هم گفته‌ایم که ایران همواره براساس اصول منطقی سیاست خارجی‌اش عمل کرده و آمادگی تعامل دارد. اگر اظهار آمادگی آنها برای تعامل با ایران صادقانه باشد ما هم آمادگی داریم.
  • قرار بود خانم اشتون با آقای جلیلی تماس بگیرند و رایزنی خود با وزرای خارجه شش کشور را به اطلاع آقای جلیلی برساند اما تا الان این کار صورت نگرفته است. متاسفانه آنها هیچ‌وقت به وعده‌هایی که می‌دهند عمل نمی‌کنند.
  • باید قدم‌های اعتمادساز و اطمیان‌سازبرداشته شود. آنها نمی‌توانند وعده دهند و بعد فراموش کنند. آنها فکر می‌کنند چون رسانه‌های گروهی را در اختیار دارند میِ‌توانند هرطور که می‌خواهند افکار عمومی را شکل دهند اما این اشتباه جدی است.
کد خبر 210680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز