سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوست و همسایه زنده‌یاد احمد اسفندیاری از فهرست‌برداری آثار و اموال وی در حضور دخترش و خواسته شفاهی آن نقاش برای چند پاره نشدن آثار هنری‌اش خبر داد.

نقاشی

به گزارش مهر، محمد اولیا از همسایگان احمد اسفندیاری استاد فقید نقاشی ایران که خود را وکیل و دوست چهل‌ساله وی معرفی می‌کند در مورد فرجام آثار استاد اسفندیاری توضیح داد: فعلا هیچ تصمیمی برای آثار وی نگرفته‌ایم و آثار وی در منزلش است.

وی افزود: آثار این استاد بزرگ نقاشی ایران در منزلش نگهداری می‌شود و همه آنها فهرست‌برداری شده و محفوظ مانده تا انحصار وراثت انجام شود و خانواده وی در مورد کارهایش تصمیم بگیرند.

اولیا که خود را وکیل استاد اسفندیاری و دخترش معرفی می‌کند در مورد وصیت‌نامه اسفندیاری توضیح داد: استاد هیچ وصیت‌نامه مکتوبی ندارد ولی تایید می‌کنم که به صورت شفاهی به چند نفر گفته بود که دوست دارد که آثارشان حفظ شود و چند تکه نشوند.

کل آثار این هنرمند را که در اختیار خودش بود با همراهی دخترش فهرست کردیم تا آسیبی به آنها نرسد.

مراسم بزرگداشت در فرهنگسرای مهر

وی در مورد مراسم یادبود این استاد هنر ایران توضیح داد: مجموعه فرهنگسرای مهر در میدان بهمن و محدوده خانی‌آبادنو شاید تنها مجموعه فرهنگی هنری در آن محدوده جغرافیایی از شهر تهران باشد که صاحب یک گالری است و همین تک گالری را به نام استاد احمد اسفندیاری نامگذرای کرده است.

این فرهنگسرا در هفته آینده مراسمی برای بزرگداشت استاد برگزار می‌کند.

همسایه زنده‌یاد احمد اسفندیاری در پایان خاطرنشان کرد: در این مراسم که تاریخ دقیق آن مشخص نیست قرار است نمایشگاهی نیز از آثار این نقاش فقید برپا شود.

از احمد اسفندیاری به عنوان هنرمند پیشگام هنر نوگرای ایران یاد می‌شود و او توانست در طول سال‌های فعالیتش ده‌ها نمایشگاه داخلی و خارجی از آثارش برگزار کند و جوایز زیادی به‌دست آورد.

به باور کارشناسان هنر، احمد اسفندیاری از پیشکسوتان مدرنیسم ایران و از نسل نقاشانی است که در دهه 20، بار سنگین تغییر قالب‌های بیانی فرسوده گذشته را بر دوش داشته و توانسته است آن را به مقصدی امن و مطمئن برساند.

 

کد خبر 210608
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز