یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پکن - براساس آخرین آمار اعلام شده در صبح روز یکشنبه، تلفات زلزله هفت ریشتری در استان ˈسیچوان ˈ در جنوب چین به 164 کشته و 5500 مجروح رسید.

زلزله

به گزارش ایرنا، مسوولان اداره زلزله نگاری چین صبح امروز اعلام کردند، عملیات امداد و نجات پس از گذشت 24 ساعت از وقوع حادثه همچنان در شهر ˈ یاآنˈ (YAAN) که در نزدیکی مرکز زلزله بوده، ادامه دارد.

هزاران تن از نیروهای ارتش چین در کنار نیروهای امداد و نجات این کشور برای یافتن افراد زنده بیشتر در زیر آوار ساختمان ها در حال جستجو هستند.

این در حالیست که ˈ لی که چیانگ ˈ نخست وزیر این کشور نیز کارهای عادی روزانه خود را رها کرده و با حضور در منطقه زلزله زده از نزدیک بر عملیات کمک رسانی نظارت دارد.

بیشترین تخریب زلزله از شهرستان ˈ لوشان ˈ (Lushan) گزارش می شود که مرکز زلزله مخرب صبح دیروز بوده است.

زمین لرزه ای به بزرگی هفت ریشتر ساعت 02/8 دقیقه صبح روز شنبه (دیروز) استان سیچوان در جنوب چین را به لرزه درآورد که خسارات و تلفات سنگینی برجای گذاشته است.

مسوولان تاکنون از میزان خسارات وارده گزارشی نداده اند اما گفته می شود زلزله به شعاع 150 کیلومتر ساختمان ها و مراکز اداری را تخریب کرده است.

دولت چین تاکنون از خارج برای دریافت کمک تقاضایی نکرده است.

استان سیچوان از جمله مناطق زلزله خیز این کشور است که در سال 2008 میلادی شاهد زلزله ای با قدرت حدود هشت ریشتر و بیش از 80 هزار کشته بود.

کد خبر 210183
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز