جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: احمد مهران‌فر به گروه بازیگران نمایش «مردبالشی» کار جدید محمد یعقوبی پیوست.

احمد مهران‌فر

یعقوبی که این روزها مشغول تمرین این نمایش است گفت: پیش از این داریوش موفق در نمایش‌ ما بازی می‌کرد اما به دلیلی نتوانست همراه ما باشد و این چنین بود که احمد مهران‌فر به گروه ما پیوست.

به گفته او، علی سرابی، پیام دهکری و نوید محمدزاده دیگر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

یعقوبی که پیش از این قصد داشت نمایش «اسف السافلین» نوشته‌ نغمه ثمینی را اجرا کند درباره‌ وضعیت اجرای آن نمایش گفت: سال گذشته پیشنهاد اجرای این نمایش را به تئاتر شهر ارائه کردم و همچنان منتظر پاسخ هستم.

او یادآور شد: قرار بود این نمایش 6 ماه اول امسال اجرا شود اما چون خبری نشد، تمرین نمایش «مرد بالشی» را آغاز کردم چون اجرای این نمایش پروژه‌ بعدی گروه ما بود و از طرفی بهترین مکان برای اجرای «اسفل‌السافلین» تئاتر شهر است و دوست دارم این نمایش را در آن‌جا اجرا کنم.

یعقوبی در پاسخ به این موضوع که در آغاز قرار بود «مردبالشی» با کارگردانی آیدا کیخانی- همسر محمد یعقوبی- اجرا شود، توضیح داد: این نمایشنامه کاری سنگین‌تر بود و وقت بیشتری می‌خواست و از سوی دیگر «آیدا» درگیر اجرای نمایشنامه «شام با دوستان» شد که قرار بود در تالار «حافظ» به صحنه برود به همین دلیل، نمایشنامه «مردبالشی» را من اجرا می‌کنم و او نمایش «شام با دوستان» را به صحنه بیاورد.

به گفته این هنرمند تئاتر، دو نمایش «مردبالشی» و «شام با دوستان» از اوایل خرداد ماه به طور همزمان درسالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌روند.

نمایشنامه «مرد بالشی» نوشته «مارتین مک دونا» است که براساس ترجمه‌ زهرا جواهری اجرا می‌شود.

این نمایشنامه که جزء آثار ستایش شده است و جوایز گوناگونی گرفته، درباره‌ قتل‌هایی است که در شهری رخ می‌دهد و این قتل‌ها را به داستان‌های یک نویسنده ارتباط می‌دهند.

نمایش «مرد بالشی» کاری از گروه تئاتر «این روزها» است. در اجرای این اثر نمایشی ساقی عطایی و محمد قدس به عنوان دستیاران کارگران، فؤاد خراباتی به عنوان مدیر صحنه و امیر اسمی به عنوان طراح پوستر و بروشورهمکاری دارند.

محمد یعقوبی- نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر- سال گذشته نمایش «برهان» را در تالار «خلیج فارس» فرهنگسرای نیاوران به صحنه برد.

احمد مهرانفر که جدیدا به گروه نمایش «مرد بالشی» پیوسته است به تازگی در نقش «ارسطو» در سریال «پایتخت» به ایفای نقش پرداخت.

کد خبر 209844
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز