همشهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه امروز گوشت مرغی که باید دور ریخته شود برای تولید سویس و کالباس مصرف می‌شود که این جای نگرانی دارد.

عباس رجایی - نماینده مجلس

فارس نوشت: عباس رجایی در جمع اتحادیه مرغداران کشور با اشاره به فعالیت‌های شرکت پشتیبانی امور دام گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس شرکت پشتیبانی امور دام را به رسمیت نمی‌شناسد، این شرکت باید منحل شود چرا که شرکت کشور را اسیر خود کرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رسیدن به استقلال و خودکفایی در بحث محصولات کشاورزی، کشور نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده است، ادامه داد: به دولت می‌گوییم در حالی که نمی‌توانید به شعارها جامه عمل بپوشانید نباید در امر تولید دخالت داشته باشید، امر تولید را به حال خود رها کنید تا خود راهش را انتخاب کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه از هدف‌گذاری مصرف روزانه 60 گرم پروتئین به ازای هر نفر در کشور خبر داد و اظهار داشت: برای رسیدن به این مهم باید میزان تولید گوشت مرغ از 2 میلیون تن به چهار تا 5 میلیون تن افزایش یابد که برای رسیدن به این مهم باید اتحادیه‌ها، تولید کنندگان و وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ مدون داشته باشند.

رجایی بیان کرد: برای افزایش تولید مرغ به 5 میلیون تن باید برای بهبود وضعیت تولید، پراکنش منطقه‌ای، تاسیسات، تسهیلات، تامین سرمایه در گردش مرغداری‌ها، تامین علوفه مورد نیاز و دیگر مسائل زیر ساختی برنامه‌ریزی کرد و با یک بسته سیاستی مشخص حرکت کرد.

رجایی در ادامه با ابراز نارضایی از پایین بودن کیفیت محصولات پروتئینی گفت: امروز می‌بینیم مرغ‌های سه تا چهار کیلو وارد بازار می‌شود این در حالی است که عرضه مرغ بیش از یک کیلو و 700 گرم به بازار شایسته نیست.

وی افزود: متاسفانه امروز گوشت مرغ مادری که باید دور ریخته شود برای تولید سویس و کالباس مصرف می‌شود که این جای نگرانی دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم حفظ ثبات در بازار و قیمت‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: راهکار حفظ ثبات در بازار راهکاری اقتصادی است و نمی‌توان با تحمیل و اجبار به این ثبات دست یافت.

کد خبر 209830
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز