سوادکوه: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در سال91 بالغ بر 13هزار میلیون ریال حقوق دولتی از معادن مازندران وصول شد.

معدن

 مرتضی هاشم‌پور در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: 15معدن غیرفعال در مدت سه سال گذشته سلب صلاحیت شده اند. وی افزود: این تعداد معادن به‌واسطه عدم‌فعالیت و نپرداختن حقوق دولتی و عدم‌رعایت اصول ایمنی، سلب صلاحیت شدند. هاشم‌پور با اشاره به اینکه هیأت وزیران با توجه به پیشنهاد رئیس‌جمهور و به استناد اصول 127و 138قانون اساسی تشکیل کارگروه معدنی را تصویب کرد، گفت: بر این اساس به‌منظور توسعه و ارتقای ظرفیت‌های تولیدی در بخش معدن، کارگروه توسعه بخش معدن تشکیل می‌شود.وی افزود: دبیرخانه کارگروه در وزارت صنعت، معدن و تجارت مستقر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به شکل‌گیری ستاد اجرایی توسعه بخش معدن در هر استان اظهار داشت: این ستاد به ریاست استانداری هر استان و دبیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته است. وی تصریح کرد: معادن سلب صلاحیت شده در سال‌جاری از طریق مزایده به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به میزان پروانه‌های بهره‌برداری صادره در استان اشاره کرد و گفت: تعداد 206 پروانه بهره‌برداری معدنی نظیر زغال‌سنگ، فلورین، واریزه کوهی و سنگ‌لاشه آهکی، سنگ تزیینی (گرانیت)، مرمریت و تراورتن، باریت، پوکه‌معدنی، سرب و روی، سیلیس و گچ در مازندران صادر شد.

کد خبر 209581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز