همشهری آنلاین: فرماندار تهران با اشاره به تعداد متقاضیان ثبت نام کننده در اولین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ورود به شورای شهر چهارم گفت: 155 داوطلب در اولین روز در فرمانداری تهران ثبت نام کردند که ثبت نام 36 نفر آنان قطعی شده است.

شورای شهر

مهر نوشت: عیسی فرهادی در نشست خبری خود در پایان اولین روز از ثبت نام داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: در پایان اولین روز ثبت نام متقاضیان ورود به شوراهای شهر 155 نفر در فرمانداری تهران ثبت نام کردند که ثبت نام 36 نفر از آنان قطعی و مابقی به دلیل نقص پرونده به روزهای بعد موکول شد.

وی با بیان اینکه امور و روند انتخابات طبق روزشماری که وزارت کشور اعلام کرده است در حال انجام است تصریح کرد: تعیین صلاحیت کاندیداها، امور پشتیبانی و تعیین شعب از جمله تمهیداتی است که همزمان با ثبت نام کاندیداها در حال شکل‌گیری و انجام است.

فرماندار تهران با بیان اینکه ثبت نام از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور صورت می‌گیرد گفت: امور اجرایی انتخابات ریاست جمهوری اعم از تشکیل هیات اجرایی و تعیین شعب انتخابات توسط فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از اول خرداد ماه به مدت 20 روز و تبلیغات انتخابات شورای شهر و روستا از 16 خردادماه به مدت یک هفته تا 24 ساعت مانده به روز ثبت نام انجام می‌گیرد.

فرهادی به افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران تصریح کرد: اعضای شورای شهر دوره چهارم از 15 نفر به 31 نفر افزایش یافته و مدرک تحصیلی برای روستاهای زیر 200 نفر سواد خواندن و نوشتن، بالای 200 نفر دیپلم، شهرها تا زیر 20 هزار نفر فوق دیپلم و بالاتر از 20 هزار نفر لیسانس در نظر گرفته شده است.

کد خبر 209211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز