همشهری آنلاین: رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از پیشرفت 30درصدی ساخت بخش زیارتی صحن حضرت‌ زهرا (س) در نجف اشرف خبر داد و نحوه دریافت نذورات و کمک‌های مردمی را برای بازسازی عتبات عالیات تشریح کرد.

najaf

حسن پلارک درباره آخرین وضعیت ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف افزود: کار ساخت این صحن عظیم وارد فاز جدیدی شده و عوامل این کار با سرعت بالایی در دوشیفت کاری و تا ساعات پایانی شب مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تمرکز ستاد بازسازی عتیات عالیات در سال ۹۲ نیز همچون سال گذشته بر روی توسعه صحن حرم مطهر حضرت علی (ع) با عنوان صحن حضرت زهرا (س) است گفت: زمانبندی صورت گرفته برای توسعه صحن حرم مطهر حضرت علی (ع)، پنج ساله است اما سعی داریم عملیات توسعه این صحن را در مدت چهار سال به اتمام برسانیم.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: از آغاز عملیات توسعه صحن حرم مطهر حضرت علی (ع)، حدود ۳۰ درصد پیشرفت در بخش زیارتی صحن حضرت‌ زهرا (س) داشته‌ایم که این روند با سرعت در سال جدید دنبال می‌شود.

پلارک گفت: اعتبار پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات از محل کمک‌ها و نذورات مردمی تامین و بر اساس نوع پروژه، هر استانی مامور جمع آوری کمک‌ها و نذورات مردمی می‌شود و بر همین اساس ۷۰ درصد تامین اعتبار پروژه توسعه صحن حرم مطهر حضرت علی (ع)، بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران گذاشته شده است.

نحوه ارسال نذورات

وی در ادامه اظهار داشت: مردم خیر و دوستدار اهل بیت (ع) می‌توانند از چند طریق نسبت به ارائه نذورات و هدایای مردمی برای ساخت اماکن مقدسه در عتبات عالیات بویژه صحن حضرت‌ زهرا (س) در نجف اشرف اقدام کنند.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌ها از طریق دفا‌تر ستاد در تهران و استان‌ها و شهرستان هاست که دوستداران اهل بیت (ع) می‌توانند با مراجعه به این دفا‌تر کمک‌های خود را ارائه کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: همچنین روش دیگر برای این اقدام معنوی از طریق شماره حساب‌های ستاد که شماره حساب ۱۱۰ مشترک بین بانک‌ها ی سپه، صادرات و تجارت است می‌باشد.

وی شیوه دیگر را نیز از طریق ارسال پیامک به شماره ۳۵۹ ایرانسل و ۸۸۸ همراه اول عنوان کرد و افزود: همچنین حساب ارزی ۷۷۰۰۱ بانک سپه نزد شعبه قلهک با کد ۲۵۱ نیز برای برای هموطنان مقیم خارج از کشور در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: مکانهایی نیز توسط ستادهای نماز جمعه در اختیار این ستاد گذاشته شده است. البته در آینده نزدیک بنا داریم با هماهنگی بانک مرکزی هزینه کمک به بازسازی عتبات عالیات را در خودپرداز‌ها طراحی و از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

کد خبر 209154
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز