دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان با بیان اینکه به ائتلاف ۱+۲ توصیه می‌کنم تا پیش از ثبت‌نام خروجی واحد خود را مشخص کند، گفت: احمدی‌نژاد بر کاندیداتوری مشایی اصرار داشته و سعی خود را می‌کند البته کاندیدای دولت شانسی در انتخابات ندارد.

محمدرضا باهنر دیروز در نشستی با فعالان سیاسی که در حسینیه العلی مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد: حماسه سیاسی مقوله‌ای است که در همه انتخابات‌ها رخ می‌دهد ولی در عین حال باید ملت ایران بار دیگر در این انتخابات حماسه پرشکوهتر خلق کند؛ حضور هر چه گسترده‌تر مردم سبب افزایش ضریب امنیت و انسجام ملی می‌شود.

وی افزود: در عین حال با تحریم‌های شدید استکبار جهانی قطعاً در انتخابات پیش‌رو شاهد حضور حداکثری ملت خواهیم بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در آینده خردورزی حاکم شود خاطرنشان کرد: بیکاری‌ها و گرانی‌های امروز از اساسی‌ترین مشکلات روز کشور است که باید دولت آینده با خردورزی و تدبیر و برنامه این مشکلات را به گونه‌ای حل کند؛ بزرگترین مصلحت در کشور اجرای قانون است بنابراین باید قانون‌مداری به عنوان رکن اصلی در مسئولان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید دولت آینده نگاه جامعه‌ای به تمام حوزه‌ها داشته باشد تصریح کرد: مسئله برنامه‌محوری و دورنگری باید یکی از شرایط جدی رئیس جمهور آینده باشد؛ همچنین ولایت‌پذیری نیز از شرایط اصلی رئیس جمهور آینده است به گونه‌ای که باید رئیس جمهور ولایت‌پذیر بوده و آهنگ خود را با آهنگ رهبری همراه کند.

باهنر در ادامه با اشاره به نقاط ضعف و قوت دولت احمدی‌نژاد اذعان داشت: بنده شهادت می‌دهم  یکی از نقاط قوت احمدی‌نژاد پرکاری او بود به گونه‌ای که دولت احمدی‌نژاد جزو پرکارترین دولت بعد از انقلاب بوده است.
وی از صراحت کلام و شجاعت در طرح سئوال‌های انقلابی و ارزشی در مجامع بین‌المللی به عنوان دیگر نقطه قوت احمدی‌نژاد نام برد و ادامه داد: به واقع دولت عدالت‌محوری بود و به شدت به دنبال کاهش ضریب جینی و توسعه و تأمین عدالت اجتماعی بود؛ ساده ‌زیستی رئیس دولت و ولع خدمت به مردم نیز از دیگر نقاط قوت وی محسوب می‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به نقاط ضعف احمدی‌نژاد اظهار کرد: احمدی‌نژاد متأسفانه سیاست راهبردی نداشت و این یکی از نقاط ضعف جدی او بود به گونه‌ای که اگر برخی از مشکلات را حل می‌کرد در عین حال ۵ مشکل دیگر نیز به آن اضافه می‌کرد؛ ساختارهای لازم برای اداره حکومت و قوه مجریه را بهایی نمی‌داد و حتی برخی از ساختارهای حکومتی لازم را مانند شورای پول و اعتبار و شورای اقتصاد و سازمان برنامه‌ریزی منحل کرد.

باهنر با بیان اینکه احمدی‌نژاد ادبیات فاخری در دیپلماسی خارجی نداشت گفت: فقدان جامعه‌نگری در برنامه‌ها نیز از دیگر نقاط ضعف احمدی‌نژاد بود به گونه‌ای که در دولت اول دیدیم بیش از ۱۵ هزار ملیارد تومان برای تأسیس بنگاه‌های زودبازده هزینه شد در حالی که بعدها عده‌ کثیری از آنها به بیکاران بدهکار تبدیل شدند و آنچنان این طرح وی با شکست مواجه شد که در دولت دهم حتی اشاره‌ای نیز به بنگاه‌های زود بازده نکرد.

وی افزود: در موضوع مسکن مهر می‌توانست آن را با دورکاری درست کند ولی در حال حاضر با اجرای این طرح، بانک مسکن به بانک مرکزی ۴۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است.

کد خبر 209133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز