همشهری آنلاین: جدیدترین دستگاه‌های تلویزیون در شهر کن در فرانسه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند. بعضی از این تلویزیون‌ها بسیار گران هستند و در بین آنان می‌توان از تلویزیون‌هایی با قیمت بیست هزار یورو خبر داد

High definition television

در نمایشگاه تولیدات تلویزیونی فرانسه یا  همان میپ تی وی (The MIPTV Fair) در شهر کن فرانسه، جدیدترین دستگاه‌های تلویزیون ارائه شده‌اند. تلویزیون‌های وضوح بالا موسوم به High definition television / 4K  و تلویزیون‌های سه بعدی (3D) خواهان بشتری دارند.

صفحه‌های بعضی از این تلویزیون‌ها بسیار بزرگ است و  قطرشان به 84 اینچ می‌رسد. قیمت این تلویزیون‌‌ها بسیار گران است (بیست هزار یورو) ولی مانند همه دستگاه‌های الکترونیک این قیمت‌ها سقوط خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز متیو کورادینی (Mathieu Corradini) مدیر بخش ال جی الکترونیکس (LG Electronics) فرانسه می‌گوید: وضوح این تصاویر دو برابر بالاتر از تلویزیون‌های قبلی اچ دی است. تعداد پیکسل‌ها دو برابر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است. یعنی امروز به چهار هزار خط روی صفحه (4K) می‌رسد.

مزیت دیگر این تلویزیون، دستگاه کنترل از راه دور جادویی آن است که باعث دسترسی به صفحه منوی باهوش می‌شود. این منو به شما اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های متعدد باز کنید، البته اگر به اینترنت متصل هستید و به همه خدماتی که شرکای ما بر روی این صفحه اصلی ارائه می‌کنند دسترسی داشته باشید.

اما اینکه در تولیدات تلویزیونی چه تفاوتی بین فیلمبرداری سنتی و فیلمبرداری سه بعدی وجود دارد، ورونیک لژاندر (Véronique Legendre) که کارگردان است می‌گوید: اولا از دو دوربین استفاده می‌کنیم. این دو دوربین بهتر است کنار هم و به اندازه فاصله بین دو چشم از هم دور باشند. این یک محاسبه بسیار پیچیده است. از نظر هنری، بدیهی است که انتخاب فیلمنامه و تصاویر، ربطی به فیلمبرداری سنتی ندارد. یعنی برای مثال همیشه باید با یک کلوز آپ یا نمای نزدیک شروع کنیم که تصویر سه بعدی را بزرگ کند و به آن عمق ببخشد.»

هنوز معلوم نیست آیا مصرف کنندگان از تلویزیون‌های سه بعدی استقبال خواهند کرد یا نه، ولی بنظر می آید تلویزیون‌ها با وضوح تصویر بسیار بالا از نظر تجاری شانس بیشتری داشته باشند.

کد خبر 208667
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز