همشهری آنلاین: دولت ژاپن اعلام کرد از جولای سال آینده پخش تلویزیونی با کیفیت الترا (UHDTV) را آغاز خواهد کرد.

تلویزیون

بر اساس گزارش تلگراف،‌ UHDTV (تلویزیون با کیفیت تصویری بسیار بالا) یا 4K وضوح تصویری چهار برابر تلویزیون‌های با‌کیفیت کنونی از خود به نمایش خواهد گذاشت.

سرویس پخش برنامه‌های تلویزیونی با این کیفیت بر اساس گزارشی که در روزنامه آساهی ژاپن منتشر شده، دو سال جلوتر از برنامه آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود این‌ رویداد میزان تقاضا برای تلویزیون‌های 4K را افزایش دهد.

برنامه‌‌های تلویزیونی UHDTV از روی ماهواره‌های ارتباطاتی و همزمان با رقابت‌های جام‌جهانی برزیل آغاز به پخش خواهند کرد. در بریتانیا شبکه‌های BBC و SKY دوره‌های آزمایشی پخش UHDTV را با پخش رویدادهای ورزشی تکمیل کرده‌اند اما هنوز برنامه‌ای برای ارائه خدمات تجاری آن ندارند.

تقریبا تمامی تولید‌کنندگان بزرگ تلویزیون درحال تولید و ترویج استفاده از تلویزیون‌های UHDTV هستند، شرکت‌هایی از قبیل سونی، پاناسونیک، LG، شارپ و سامسونگ مدل‌های جدید خود را در نمایشگاه CES امسال عرضه کرده‌اند.

براساس گزارش Ofcom، تنها 42 درصد از مصرف‌کنندگان تلویزیون‌های HD تماشا می‌کنند و همچنین یک چهارم از آنها حتی دارای تلویزیون‌های دیجیتال نیز نیستند.

ژاپن قصد داشت ارائه خدمات UJDTV یا 4K را از سال 2016 آغاز کند اما به خاطر رقابت‌های جام جهانی برزیل برنامه خود را دوسال زود‌تر آغاز خواهد کرد و اکنون قصد دارد پخش برنامه تلویزیون‌های 8K را از سال 2016 آغاز کند.

کد خبر 199365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز