چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری که 24خرداد‌ماه امسال برگزار می‌شود مسائل آموزشی را نیز تحت‌تأثیر قرار داده است، وزارت علوم به دانشگاه‌ها توصیه کرده که از 20خرداد تا دوم تیرماه امتحانی برگزار نشود، آموزش و پرورش هم اعلام کرده امتحانات خرداد مدارس اردیبهشت برگزار می‌شود.

مدرسه

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش دراین باره به ایسنا گفت: با توجه به اینکه در خرداد‌ماه امسال دو انتخابات بزرگ ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار خواهد شد و آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها در بحث اجرای انتخابات از لحاظ نیروی انسانی و فضای انتخاباتی است، مقرر شده امتحانات نهایی و داخلی یک هفته زودتر آغاز شود.

عبدالامیر عرفی افزود: بر همین اساس طبق تقویم امتحانات، همه امتحانات نهایی از 25اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و همزمان با امتحانات نهایی، امتحانات داخلی نیز باید برگزار شود و امتحانات نهایی دانش‌آموزان در کشور تا بیستم خرداد‌ماه به اتمام می‌رسد و استان‌ها موظف شده‌اند امتحانات داخلی را همزمان با این تاریخ به اتمام برسانند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌هایی است که از لحاظ نیروی انسانی در اجرا و نظارت بر حسن اجرای انتخابات و همچنین تأمین فضا برای صندوق‌های رأی‌گیری در مدارس نقش مهمی دارد، مقرر شده امتحانات زودتر به اتمام برسد تا ضمن آمادگی فرهنگیان برای اجرای انتخابات، مدارس نیز آماده شوند. عرفی گفت: با توجه به اینکه از دو سال گذشته سؤالات امتحانات نهایی به‌صورت نرم‌افزار به مراکز استان‌ها ارسال می‌شود، بارگذاری سؤالات در این سامانه و همزمان با آن بارگذاری رمز سؤالات آغاز شده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش تأکید کرد: امسال بیش از 150طراحی سؤال برای امتحانات نهایی آغاز شده و همچنین بارم‌بندی و امنیت سؤالات در سامانه در حال انجام است و با توجه به تدابیری که آموزش و پرورش اتخاذ کرده، سؤالات نهایی از ضریب امنیت بالایی برخوردار است و زمان برگزاری امتحانات، رمز سؤالات از طریق حراست آموزش و پرورش در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

وضعیت امتحانات دانشگاه‌ها

دانشگاه‌ها نیز از 20خرداد تا دوم تیرماه امتحانی برگزار نخواهند کرد، در این‌باره وزارت علوم اعلام کرد: با توجه به درخواست دانشجویان طبق بخشنامه شماره 2.242636مورخ 91.12.26مقرر گردید نظر به حضور دانشجویان در انتخابات ریاست‌جمهوری، امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از روز دوشنبه 20خرداد‌ماه تا روز یکشنبه دو تیر‌ماه 1392برای هیچ‌یک از مقاطع تحصیلی، امتحانی
برگزار نگردد.

کد خبر 208481
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز