همشهری آنلاین: سفیر جمهوری اسلامی در عربستان در خصوص سانحه فرودگاه جده که منجر به فوت دو شهروند ایرانی شد گفت: بر اساس گزارش کمیته تحقیق مشترک از 6 نهاد و دستگاه دولتی سعودی و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده و نمایندگان سازمان حج و زیارت کشورمان تخلف راننده نپالی تانکر محرز و وی مقصر اصلی این حادثه شناخته شد.

سفیر ایران در عربستان

به گزارش مهر، محمدجواد رسولی محلاتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی، درباره فوت دو زائر ایرانی در جده گفت: ابتدا فوت دو زائر خانه خدا را که بر اثر حادثه برخورد تانکر آب و ورود آن به ترمینال حجاج ایرانی پیش آمد به خانواده محترمشان تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای خانواده آنها صبر جمیل خواستارم.

وی افزود: پس از بروز این حادثه بلافاصله مصدومین حادثه به بیمارستان منتقل و اجساد دو زائر ایرانی پس از انجام تشریفات و مراحل قانونی به کشور انتقال داده شد.

رسولی محلاتی تصریح کرد: متعاقب این حادثه تلخ بلافاصله کمیته ای مشترک از 6 نهاد و دستگاه دولتی سعودی و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده و نمایندگان سازمان حج و زیارت کشورمان تشکیل و با بازبینی این حادثه دقیقا جزئیات مربوط به آن بررسی و نهایتا بر اساس گزارش کمیته تحقیق تخلف راننده نپالی تانکر مذکور محرز و وی مقصر اصلی این حادثه شناخته شد.

وی اظهار داشت: در مصاحبه ای که مدیر راهنمایی و رانندگی با جراید سعودی داشت، علت حادثه تخلف رانندگی بدون قصد جنایی و یا هرگونه تعمد ذکر شد که بر اثر سهل انگاری سهوی راننده نپالی این حادثه ناگوار صورت گرفت.

سفیر ایران در عربستان بیان کرد: موضوع کماکان در دست پیگیری است و منتظر دریافت گزارشی رسمی از سوی مقامات ذیربط سعودی هستیم تا بر اساس آن بتوانیم اقدامات نهایی خود را بر اساس قوانین و مقررات جاری میان دو کشور مورد پیگیری قرار دهیم.

رسولی محلاتی تصریح کرد : موضوع تخلف راننده و شرکتی که کارهای خدماتی از این قبیل را در فرودگاه جده ارائه می دهد، محرز است و لذا مسئولین این فرودگاه و سایر جهات ذیربط پاسخگو و پیگیر اقدامات بعدی باشند.

کد خبر 208390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز