دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر عبدالرحمان البزری، شهردار صیدا، با شهردار تهران دوشنبه 10 اردیبهشت دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش سما در این دیدار که در دفتر شهردار تهران برگزار شد، دکتر قالیباف با تاکید بر گسترش روابط تهران و صیدا گفت: امیدوارم چنین دیدارها و ارتباطاتی باعث گسترش روابط ، همکاری بیشتر دو شهر و تحکیم روابط مردم و دولت و شهرداری های دو کشور شود.

وی افزود: شهر صیدا یکی از جنوبی ترین و زیبا ترین شهرهای کشور لبنان است که نزدیک ترین جبهه به نبرد اخیر لبنان بوده است.همانطور که بعد از جنگ لبنان شهرداری تهران و دولت و ملت ایران به کشور لبنان و شهر صیدا کمک کردند امیدواریم شهرداری تهران بتواند کمک حال شهرداری صیدا باشد.

شهردارتهران با بیان اینکه در آینده سفری به شهر صیدا خواهد داشت ، گفت : امیدوارم هرچه زودتر بازسازی شهر صیدا به اتمام برسد و زندگی عادی شهروندان آن آغاز شود.

عبدالرحمان البزری – شهردار صیدا – هم با قدردانی از شهرداری تهران برای فراهم کردن چنین فرصتی خواستار روابط بیشتر شهرهای تهران و صیدا شد.

وی در این باره گفت: با توجه به امکانات شهرداری تهران و اقدامات مناسبی که در شهر تهران انجام شده انتظار همکاری شهرداری تهران را داریم و امیدواریم بتوانیم از تجربیات تهران استفاده کنیم.

شهردار صیدا گفت: شهر صیدا نسبت به تهران شهر بسیار کوچکی است اما ما در کنار شما و با حمایت های شما احساس می کنیم شهر بزرگی داریم.

البرزی افزود: شهر صیدا بیشترین مهاجران فلسطینی را در خود جای داده و بسیاری از مسیحیان و مسلمانان در این شهر در کنار یکدیگر زندگی می کنند. همچنین ما در جنگ اخیر توانستیم از شهروندان جنوب لبنان استقبال کنیم و پشتیبان مقاومت باشیم.

وی با اشاره به جنگ اخیر لبنان گفت: این جنگ خسارات فراوانی را به صیدا وارد آورد. به طوری که 4 پل ارتباطی این شهر ، پمپ بنزین ها ، انبارها و تاسیساتی از جمله ایستگاه برق به طور کامل آسیب دیدند.

به گفته البزری از کار افتادگی شهروندان و توقف کارهای روزمره آنان در زمان جنگ از دیگر آسیب هایی بود که متوجه شهروندان کم درآمد صیدا شد.

وی که رئیس شورای شهر و رئیس قوه اجرایی شهر صیدا هم است ، در پایان گفت : دوست داشتم بیشتر در تهران باشم اما کارهای بسیاری دارم و مجبور به بازگشت هستم زیرا صیدا نه تنها پایتخت جنوب لبنان است بلکه دروازه جنوب لبنان هم به شمار می رود.

کد خبر 20837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز