همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ذخیره دو میلیارد و 340 میلیون لیتر بنزین نیمه‌یارانه‌ای (400 تومانی) و افزایش 25 درصدی این نوع بنزین در کارت‌های سوخت خبر داد.

بنزین

به گزارش واحد مرکزی خبر، مصطفی کشکولی گفت: در پایان سال 91 حدود یک میلیارد و 800 میلیون لیتر سهمیه بنزین 400 تومانی در کارت‌های هوشمند سوخت ذخیره شده بود.

وی افزود: در روز سی‌ام اسفند، با احتساب سهمیه بنزین فروردین ماه و سهمیه بنزین نوروزی، در مجموع یک میلیارد و 175 میلیون لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای (400 تومانی) در کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای شخصی واریز شد که در شانزده روز ابتدایی سال 650 میلیون لیتر آن به مصرف رسید.

کشکولی درباره میزان استقبال از بنزین 700 تومانی از سوی دارندگان کارت‌های هوشمند سوخت گفت: 10 درصد از خودروهای شخصی از بنزین 700 تومانی استفاده کرده‌اند و بقیه تراکنش‌های سوختگیری مربوط به دریافت بنزین با نرخ نیمه یارانه‌ای (400 تومانی) بوده است.

وی تاکید کرد: مجموع بنزین مصرفی در ایام عید نوروز (24 اسفند 91 تا 16 فروردین 92) در مجموع کارت‌های هوشمند سوخت یک میلیارد و 800 میلیون لیتر بوده است.

کشکولی درباره عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌های عرضه فرآورده کشور گفت: در ایام عادی سال به طور میانگین روزانه حدود 2 میلیون لیتر بنزین سوپر در کشور به مصرف می‌رسد که این در نوروز با افزایش 50 درصدی عرضه این فرآورده به روزانه 3,2 میلیون لیتر رسید.

وی همچنین میزان استقبال عمومی از پرداخت الکترونیک کارت‌های هوشمند سوخت را حدود 5 درصد اعلام کرد و افزود: مدتی است که بانک ملت به عنوان خدمات دهنده این سرویس اتصال به شبکه شتاب را قطع کرده است که در حال رایزنی با مدیران این بانک برای رفع این نقص هستیم.

کشکولی ریشه قاچاق فرآورده در کشور را اختلاف شدید قیمت آن با قیمت سوخت در کشورهای همسایه خواند و افزود: به دلیل این اختلاف قیمت قاچاق سوخت که منشا آن مشتقات نفتی و ترانزیت است، ادامه دارد.

کد خبر 208369
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز