همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انفجارهای تروریستی را که در محیط عمومی مملو از جمعیت در دمشق روی داد محکوم کرد.

رامین مهمانپرست

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهمانپرست ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این اقدام تروریستی خاطر نشان کرد: حادثه انفجار تروریستی در پایتخت سوریه در جهت انتقام از ملت سوریه و با هدف دامن زدن به بی ثباتی در منطقه است.

وی تاکید کرد: بطور قطع مسئولیت چنین اقداماتی در وهله نخست متوجه طرفهایی است که تسلیح و تحریک گروههای مسلح را در دستور کار خود قرار داده اند‌ سپس متوجه گروههای تروریستی شکست خورده‌ای است که سعی می کنند با جنایات ضدانسانی ناکامی‌های خود را در مقابل مردم مقاوم سوریه جبران نمایند.

مهمان‌پرست افزود: مردم مقاوم سوریه از نیات و اهداف شومی که در پی افزایش ناامنی و بی ثباتی در منطقه هستند به خوبی آگاهی دارند و از حقوق خود در راستای دفاع از حاکمیت ملی کشورشان استفاده خواهند نمود.

شهروندان سوری: آمریکا، اسرائیل و قطر مسئول حملات تروریستی هستند

شهروندان سوری با اعلام انزجار از حمله تروریستی دیروز در دمشق و دیگر حملات مشابه در این شهر و سایر مناطق سوریه تأکید کردند آمریکا، اسرائیل و قطر مسئول این حملات هستند.

در حمله انتحاری دیروز با یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در دمشق که بین میدان سبع بحرات و میدان شاهبندر صورت گرفت بیش از پانزده نفر کشته و صدو چهل و شش نفر دیگر زخمی شدند که حال برخی از زخمی ها وخیم گزارش شده است.

یک شهروند سوری در محل انفجار تروریستی دیروزدر دمشق گفت :« خداوند مکر و حیله آنها را به خودشان بازگرداند. اسرائیل ، آمریکا و هوادارانشان یعنی قطر و دیگران در این حملات دست دارند. نگاه کنید آنهایی که هدف قرار گرفته اند دانش آموزان مدارس بودند که به مدرسه رفته بودند».

یک شهروند دیگر گفت:«مردم را می‌کشند. آمریکا و اسرائیل و قطر در این حملات دست دارند.»

یک شهروند دیگر گفت:« این انفجار را گروههای پست تروریستی مرتکب شده اند. با پایداری ملت سوریه آنها هیچگاه نمی توانند بر سوریه غلبه کنند حتی اگر ما را باز هم بکشند و جوی خون راه بیاندارند نمی توانند بر سوریه غلبه کنند و سوریه به خواست الهی پیروز خواهد شد ».

یک شهروند دیگر گفت:«این حمله باعث نمی شود که ملت و ارتش سوریه کوتاه بیایند. پیروزی به خواست الهی نزدیک است».

یک زن با ا شاره به ستون دود ناشی از حمله گفت :«این آزادی است که آنها از آن دم می زنند . این آزادی که از آن سخن گفته می شود عبارت از هراس افکنی است. کودکان را نگاه کنید در این حمله کشته شدند گناه آنها چه بوده است».

یک جوان گفت:«نگاه کنید با کشور چه می‌کنند. ما از ارتش می‌خواهیم آنها را از بین ببرد».

خبر دیگر اینکه ارتش سوریه اعلام کرد در عملیاتی، یکی از خطرناک ترین فرماندهان گروه های مسلح تروریست را موسوم به اَنیس الجاموس، در استان دَرعا به هلاکت رسانده است.

کد خبر 208076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز