یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: عربستان مسابقه زیبایی شترها برگزار می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز این هفته قبیله قحطانی از غرب عربستان سعودی به استقبال شرکت‌کنندگان در مسابقه "مزاین ‌الابل" رفتند، مسابقه‌ای که میان "زیباترین شترها" در یک منطقه بیابانی دورافتاده  در 120 کیلومتری غرب ریاض برگزار می‌شود.

با اینکه ثروت فراوان نفت باعث مدرنیزاسیون سریع عربستان سعودی شده است شتر به عنوان نماد سبک زندگی اعراب بدوی مقام خود را حفظ کرده است.

شترهای ماده ظریف‌اندام یا شترهای نر خوش‌بنیه که در طول این هفته توجه‌ها را جلب می‌کنند ممکن است  یک میلیون ریال سعودی  یا بیشتر به فروش برسند.

حامیان این مسابقه 10 میلیون ریال (2.7 میلیون دلار) برای این مسابقه فراهم آورده‌اند که از جمله شامل 72 ماشین اسپورت می‌شود که به برندگان به عنوان جایزه داده می‌شود.

شیخ عمر یکی از رهبران قبیله می‌گوید: "اعراب بدوی رابطه‌ای صمیمی با شترانشان داشته‌اند  و می‌خواهند این میراث را حفظ کنند."

او می افزاید: "ما بیش از 250 شتردار را داریم که بیش از 1500 شتر را در مسابقه شرکت می‌‌دهند."

سلطان القحطانی، یکی از سازمان‌دهندگان این مسابقه در توضیح ملاک‌های زیبایی شترها می‌گوید: "پوزه آنها باید دراز و نیز به پایین آویزان باشد که در این صورت زیباتر است. گوش‌ها باید به عقب ایستاده باشند، و گردن باید دراز باشد. کوهان باید بلند و کمی به عقب متمایل باشد."

کد خبر 20803

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز