همشهری آنلاین: به گفته مقامات مسئول، هیات دولت با ادامه تولید خودروهای یورو 2 و ارائه مهلت جدیدی برای ارتقای این محصولات به استاندارد آلایندگی یورو 4 موافقت کرده است.

ایسنا نوشت: پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در شرایطی بر اساس نامه سازمان حفاظت محیط زیست شماره‌گذاری خودروهای داخلی را متوقف کرده که هیات دولت مصوب کرده است شماره‌گذاری این خودروها همچنان ادامه یابد.

در این زمینه مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که امیدواریم هرچه زودتر مصوبه‌ مربوط به ادامه شماره‌گذاری خودروهای یورو 2 از سوی هیات دولت دریافت و براساس آن شماره‌گذاری‌های خودروهای داخلی از سر گرفته شود.[خودروسازان برای مصوبات آلودگی هوا تره هم خرد نمی‌کنند ]

به گفته کیومرث فروتنی، طرحی تنظیم شده که براساس آن پس از توزیع سراسری سوخت متناسب، از نیمه دوم امسال خودروهای داخلی به صورت انبوه به استاندارد آلایندگی یورو 4 ارتقاء یابند.

وی خاطرنشان کرده که هم‌اکنون سوخت یورو 4 در کلانشهرها توزیع نشده و در صورت ارتقای خودروهای داخلی به یورو 4 به دلیل نبود سوخت متناسب با این استاندارد، خودروهای مربوطه با مشکلاتی مواجه خواهند شد.[بی اعتنایی خودروسازان به مصوبات دولت درباره آلودگی هوا ]

در این شرایط دبیر انجمن خودروسازان ایران نیز اقدام سازمان حفاظت محیط زیست در صدور نامه توقف شماره‌گذاری خودروهای داخلی را غیر کارشناسی و عجولانه دانسته است.

احمد نعمت‌بخش اظهار کرده در شرایطی که زیرساخت‌های لازم برای توزیع سراسری سوخت یورو 4 و به دنبال آن تولید خودروی یورو 4 فراهم نشده است، نباید شماره‌گذاری خودروهای داخلی به این بهانه متوقف شود.

به هر حال جدیدترین مواضع رسمی حاکی از موافقت هیات دولت با ادامه شماره‌گذاری خودروهای داخلی تولید شده با استاندارد آلایندگی یورو 2 است. به گفته مقامات مسوول به زودی شماره‌گذاری خودروهای داخلی از سر گرفته می‌شود.

کد خبر 207971
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز