همشهری آنلاین: پذیرفته شدگان بورس 92 برای اعزام با کاهش کشورهای اعلام شده از سوی وزارت علوم روبرو هستند که در این زمینه معاون بورس این وزارتخانه توضیحاتی داد.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با مهر، علت کاهش کشورها برای اعزام پذیرفته شدگان بورس 92، را تا حدی مسائل مالی اعلام کرد و افزود: کشورهایی مثل روسیه، بلاروس، چین، هند، ژاپن و همچنین کشورهای آمریکای جنوبی چیزی کمتر از سایر کشورها ندارند در حالی که هزینه ها هم به نسبت کمتر است.

وی که کشورهای مورد نظر را کشورهایی پیشرفته برای تحصیل دانشجویان بورسیه عنوان کرد، گفت: در صورتیکه دانشجویان بورسیه متقاضی اعزام به سایر کشورها باشند تنها با ارائه دلایل متقن و مستدل در شورای بورس وزارت علوم و پذیرفته شدن این دلایل، امکان اعزام‌شان وجود دارد.

این مقام مسئول وزارت علوم با بیان اینکه کشورهای مذکور از نظر علمی چیزی کمتر از سایر کشورهای اروپایی ندارند، تاکید کرد که ترجیح وزارت علوم، اعزام دانشجویان بورسیه 92 به کشورهایی است که از سوی ما بیشتر حمایت می شوند.

مسلمی تصریح کرد: وزارت علوم به آمریکا و کانادا در حالت عادی دانشجویی اعزام نمی‌کند و نام انگلیس هم به طور کامل از لیست اعزام حذف شده است.

کد خبر 207930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز