همشهری آنلاین: ناظر عالی ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای نوروزی کشور، گفت: برنامه‌‎ریزی شده تعداد روستاهای هدف گردشگری در کشور را به بیش از 1000 روستا برسانیم.

روستای هدف گردشگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عبدالوحید فیاضی در مراسم تجلیل از خادمان گردشگری استان لرستان، افزود: امسال برنامه‎های چشمگیری در ستاد تسهیلات سفر انجام شد که یکی از این برنامه‎ها برگزاری جشنواره‎ها بود و امید و نشاط را در مردم ایران ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه امسال سفر منحصر به استان‎های زیارتی نبود بلکه بسیاری از مردم به جاهایی سفر کردند که برای اولین بار بود، اظهار کرد: جاذبه‎های گردشگری در استان‎های کمتر توسعه یافته یافت می‎شود و قبلاً افراد به استان‎های شناخته شده می‎رفتند اما امسال این رویه شکسته شد و بسیاری از روستاهای هدف گردشگری مملو از مسافر نوروزی شد و روستائیان توانستند محصولات خود اعم از دامی و صنایع دستی را به فروش برسانند.

فیاضی با بیان اینکه در حال حاضر 464 روستای هدف گردشگری در کشور داریم که سهم لرستان از این تعداد 12 روستاست، بیان کرد: در کل کشور 37 هزار و 94 روستا داریم که 1777 مورد آن در لرستان است؛ روستاهای کشور زمینه مطلوبی برای جذب گردشگر داشته و هزینه بازدید و اقامت در آنها ارزان و مناسب است.

ناظر عالی ستاد مرکزی تسهیلات نوروزی کشور با اشاره به اینکه باید روستاهای هدف گردشگری در صنعت جذب گردشگر معرفی شوند، تصریح کرد: برنامه‎ریزی شده که تعداد روستاهای هدف گردشگری را از 464 مورد به 1100 مورد برسانیم.

فیاضی اضافه کرد: بر این اساس کارگروه‎های گردشگری استان‎ها تشکیل و اهتمام بر این است استان‎هایی که قابلیت خوبی از این نظر دارند معرفی و در این راستا 636 روستا به هیأت وزیران برای گردشگری معرفی شده که سهم لرستان از این تعداد 27 روستا خواهد بود.

وی بیان کرد: تفاهم ‎نامه‎ای 5 جانبه بین وزارت کشور، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، مناطق محروم و بنیاد مسکن منعقد شده که زیرساخت‎های لازم روستاهای هدف گردشگری را مهیا سازند.

فیاضی عنوان کرد: در این راستا 120 روستا که اولویت بیشتری برای جذب گردشگر دارند معرفی و مدیران کل امور روستایی استانداری در این خصوص پیگیرند و پیش‎بینی می‎شود تا سال 93 رشد اقامت را در مناطق طبیعی و به ویژه روستاها شاهد باشیم.

کد خبر 207790
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز