همةری آنلاین: معاون علمی و فناوری رییس جمهور از رونمایی پنج قلم رادیو داروی تشخیص و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به ویژه سرطان‌ها در فروردین ماه امسال خبر داد.

داروی جدید

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر نسرین سلطان‌خواه در حاشیه‌ دیدار نوروزی کارکنان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان در جمع خبرنگاران گفت: تولید رادیو داروها با محوریت سازمان انرژی اتمی انجام می‌شود که قرار است در فروردین ماه امسال پنج رادیو دارو تشخیص و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج به ویژه سرطان‌ها رونمایی شود.

وی با بیان این که همچنین طی هفته‌های آینده از هشت داروی جدید نیز رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: این داروها در قالب طرح کلان تولید داروهای وارداتی که با محوریت وزارت بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی است به مرحله‌ی تولید و رونمایی رسیده است.

سلطان‌خواه با بیان این که دستیابی به دانش فنی تولید داروهای وارداتی و رونمایی از آنها حرکت ادامه‌داری است، خاطرنشان کرد: تاکنون در قالب این طرح کلان، تولید 60 داروی وارداتی تعریف، تصویب و از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آنها تسهیلات اعطاء شده است و با نظارت وزارت بهداشت در حال انجام است.

وی تاکید کرد: داروهایی که به مرحله‌ی تولید رسیده و کارآزمایی‌های بالینی را پشت سر گذاشته‌اند و همچنین مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت می‌کنند وارد مرحله رونمایی می‌شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران روزهای شانزدهم تا بیستم اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، گفت: در سال گذشته که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده بود به دنبال پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان از سوی معاونت علمی و ستادهای فناوری‌های راهبردی در جهت تولید تجهیزات آزمایشگاهی مصرفی و غیر مصرفی در داخل کشور و با هدف ایجاد بازار برای بهره‌برداران ونیازمندان این محصولات ایده‌ی برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران مطرح شد.

وی افزود: در این نمایشگاه تمام محصولاتی که در داخل تولید شده عرضه خواهند شد و آزمایشگاه هاو مراکز علمی و تحقیقاتی می‌توانند با حضور در آن از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت خرید تجهیزاتبهره‌مند شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خاطرنشان کرد: در مرحله اول از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید کنندگان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی مورد حمایت قرار گرفته‌اند و در مرحله دوم خریداران این تجهیزات مورد حمایت قرار خواهند گرفت، چرا که عموما مراکز تحقیقاتی برای تامین زیرساختگاه‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی از طریق ستادهای فناوری‌های راهبردی مورد حمایت قرار گرفته بودند اما در حال حاضر با خرید تجهیزات از این نمایشگاه حمایت خواهند شد.

سلطان‌خواه تصریح کرد: به دنبال این هستیم که طی چند سال آینده نمایشگاه تجهیزات و آزمایشگاهی ساخت ایران مشابه نمایشگاه کتاب عمل کند. چرا که نمایشگاه سالانه کتاب نیازهای آموزشی و تحقیقاتی مراکز علمی و دانشگاهی را در حوزه کتاب تامین می‌کند و درصددیم این نمایشگاه نیازهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی را در حوزه تجهیزات مصرفی و غیر مصرفی با استفاده از توان تخصصی و داخلی تامین کند.

کد خبر 207758
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز