همشهری آنلاین: ایزابل کوتان پیر وکیل فرانسوی پیگیری پرونده آرگو فاش کرد که سازمان اطلاعاتی آمریکا سیا پشت فیلم ضد ایرانی آرگو قرار دارد.

ایزابل کوتان پیر وکیل فرانسوی پیگیری پرونده آرگو
ایرنا نوشت: ˈکوتان پیرˈ 61 ساله در گفتگو با هفته نامه سوییسی ˈولت ووخهˈ تاکید کرد: سازندگان فیلم آرگو ، واقعیت ها را منعکس نکرده اند به نحوی که حتی ˈجان تایلرˈ سفیر وقت کانادا در تهران که شاهد اصلی ماجرا بود در خصوص این فیلم بخاطر آنکه ملت ایران به این وضعیت نشان داده می شود و همچنین این موضوع که چگونه این داستان صحنه سازی شده، ابراز انزجار کرده است.

وی یادآور شد: در فیلم های ضد ایرانی، واقعیت ها تحریف می شود و تلاش می گردد تا ایران و اسلام را با تروریسم مترادف سازد. این امر با فیلم ˈبدون دخترم هرگزˈ آغاز شد و با فیلم های دیگر به نام ˈ300ˈ و اینک ˈآرگوˈ که انقلاب سال 1979 ایران را یک انقلاب خشونت آمیز نشان می دهد، ادامه پیدا کرده است.

وکیل فرانسوی ایران گفت: واقعیت این است که در زمان گروگان گیری در سفارت آمریکا در تهران، همه زنان و سیاه پوستان به گروگان گرفته شده از سوی انقلابیون آزاد شدند و این فیلم اصلا اشاره ای به آن نمی کند.

وی افزود: حتی آیت الله خمینی رهبر وقت انقلاب، آن زمان از گروگانها دیدن کرده و علل سیاسی دستگیری آنها را برایشان شرح داده بود و به آنها تاکید نموده بود که نباید ترس از کشته شدن داشته باشند. هدف گروگان گیری این بود که می خواست شاه را که از کشور گریخته بودبه کشور باز گرداند و او را بخاطر جنایاتی که مرتکب شده بود مجازات کند.

ˈکوتان پیرˈ با اشاره به اینکه سال 1979 برای ایران جهت خودآگاهی اش بسیار مهم است زیرا زمان اولیه برای نهادینه کردن انقلاب می باشد، تصریح کرد: ایرانی ها خواهان آن هستند که بطور مثال در فیلم آرگو واقعیت ها و اسناد به گونه عکس آن نشان داده نشوند و وقتی میشل اوباما همسر رئیس جمهور آمریکا می آید و برنده شدن فیلم آرگو را در مراسم اسکار اعلام می کند آنوقت این امر فاش می شود که سازمان سیا باعث آن شده تا این فیلم ساخته شود.

وی با تاکید بر این نکته که در این زمینه سند دارد، خاطرنشان کرد: باربارا هونگر کارشناسی که مدت زیادی در کاخ سفید کار می کرده و بعنوان تحلیلگر عملیات سری، صحنه ها را خوب می شناسد گفته است که سازمان سیا برای ساخت این فیلم به بن آفلک مراجعه و او را برای این کار انتخاب کرده بود.

ˈکوتان پیرˈ تصریح کرد: این واقعیت که میشل اوباما اصلا وارد ماجرای اسکار شده که در سراسر جهان همه تماشا می کردند، نشان می دهد که این فیلم یک موضوع سیاسی صحنه سازی شده و برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی است.

هفته نامه سوییسی از وکیل فرانسوی ایران پرسید: آیا شما واقعا معتقدید که این امر یک توطئه ای بوده و با واقعیت ارتباطی ندارد؟

ˈکوتان پیرˈ در پاسخ تاکید کرد: شواهد حاکی از این موضوع است. من با خانم باربارا هونگر تماس برقرار کرده ام تا مطالب بیشتری را متوجه شوم و از او بخواهم کتبا شهادت بدهد.

وی افزود: من در فرانسه علیه شرکت اکران کننده فیلم به اتهام شرکت در جرم «سیاهنمایی یک کشور خارجی» اقامه دعوی می کنم. در آمریکا نیز علیه بن آفلک و جورج کلونی بعنوان تولید کننده فیلم این کار را خواهم کرد.

وکیل فرانسوی با اشاره به اینکه ایران خواهان ممنوعیت فیلم نیست، خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد ایران که از من خواسته تا وکالت آنرا بعهده بگیرم می خواهد تلنگری برای ایجاد یک بحث عمومی در خصوص اسناد تاریخی بزند تا واقعیت مشخص شود.

ˈکوتان پیرˈ اضافه کرد: من حتی می توانم درخواست غرامت بکنم هر چند که ایران علاقه ای به پول در این زمینه ندارد. البته باید تصریح شود که مسائل نمایش داده شده در این فیلم درباره جمهوری اسلامی ایران با واقعیت ها تضاد دارد.

وی با تاکید بر این نکته که فیلم آرگو معیارهای فرهنگی بین المللی را نقض می کند، یادآور شد: ایرانی ها در این فیلم بعنوان افراد خشونت طلب نمایش داده شده اند. برای من این فیلم تولید خالص آمریکایی است که همه کشورهای دیگر جهان را وحشی می انگارد. همچنین این موضوع که میشل اوباما در مراسم اسکار، آرگو را بعنوان بهترین فیلم اعلام می کند به معنای حمله تبلیغاتی علیه ملت و انسانیت بوده و فراموش می شود که ایران دارای چه فرهنگ و تاریخ کهنی است.

کد خبر 207606
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز