همشهری آنلاین: مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران از تحکیم بنیان خانواده و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی به عنوان دو مأموریت اصلی این اداره‌کل در سال 92 نام برد و گفت: در سال 91 طرح شکوفایی عشق ویژه زوج‌های جوان در سطح مناطق تهران انجام شد که این اقدام در سال 92 در سطح محلات برگزار می‌شود.

به گزارش تهران سما، نرگس معدنی‌پور درباره مهمترین اهداف اداره‌کل بانوان شهرداری تهران در سال 92 گفت: بحث تحکیم بنیان خانواده جزو مأموریت‌های اصلی شهرداری است که شامل ارائه آموزش‌های لازم به دختران جوان در بحث قبل از ازدواج، حین و بعد از ازدواج برای دوام خانواده است.

وی افزود: این آموزش‌ها در خانه‌های تسنیم سرای محلات برگزار می‌شود و خانه‌های تسنیم پایگاه‌های خوبی برای حضور خانواده‌ها بوده و در واقع این پایگاه‌ها همیار خانواده‌ها هستند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران رویکرد مهم دیگر در سال 92 را ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی معرفی کرد و گفت: امسال این موضوع به شکل گسترده‌تر و عمیق‌تر در سطح محلات به انجام می‌رسد.

معدنی‌پور مهمترین اقداماتی سال 91 اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران را جلب مشارکت‌های اجتماعی بانوان و ظرفیت‌سازی برای مشارکت‌های بانوان عنوان کرد و گفت: در این راستا بانوان شناسایی و قابلیت‌هایشان مشخص شد و به این ترتیب گروه‌های همیاری اجتماعی در قالب کانون‌های 9 گانه مشخص شدند. این کانون‌های 9 گانه با توجه به موضوعات مورد نظر در سطح محله مانند خانواده و مدیریت اوقات فراغت، ارتقای هویت، ارتقای بینش فرهنگی و مسایل ویژه حجاب و عفاف تشکیل شدند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تشکیل گروه‌های همیار بانوان با توجه به نیازهای محله صورت گرفته است، گفت: دو اقدام مهم دیگر نیز در سال 1391 انجام شد که یکی از آنها برگزاری جشنواره تسنیم در سطح محلات 374 گانه تهران بود.

معدنی‌پور افزود: اقدام مهم دیگر اجرای طرح شکوفایی عشق ویژه زوج‌های جوان بود که در سطح مناطق انجام شد و در سال 92 این اقدام در سطح محلات انجام می‌شود.

کد خبر 207586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز