شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس گزارش‌ها، امریکا برای استقرار یک هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین در ژاپن آماده می‌شود.

پهپاد

به گزارش شبکه پرس تی وی، بان کی مون، به نوشته روز شنبه 17 فروردین روزنامه ژاپنی "سانکی شیمبون" به نقل از منابع دولتی، هواپیمای جاسوسی "گلوبال هاوک"، در پایگاه هوایی امریکا در میساوا در شمال ژاپن مستقر می‌شود.

در ماه گذشته، ارتش امریکا، به توکیو اطلاع داد که پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آمادگی پیونگ یانگ برای پرتاب موشک، قصد دارد بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر، هواپیماهای "گلوبال هاوک" را در پایگاه‌ای هوایی خود مستقر کند.

یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی، در روز پنج‌شنبه گزارش داد که کره شمالی، اقدام به انتقال‌موشک‌های میان‌برد خود موسوم به موسودان به سواحل شرقی کشورش کرده است تا کره جنوبی و ژاپن را در تیررس این موشک‌ها قرار دهد.

روزنامه ژاپنی گفته بود که اقدام پیونگ یانگ، از سوی مراکز اطلاعاتی امریکا و کره جنوبی شناسایی شده بود.

گفته می‌شود، موشک‌های "موسودان" که حدود سه‌هزار کیلومتر برد دارند، همه مناطق کره جنوبی و ژاپن را در تیررس خود قرار دارد و احتمالا حتی به پایگا‌های نظامی امریکا واقع در جزایر گوام در اقیانوس آرام نیز برسد.

به گزارش یونهاپ، منابع اطلاعاتی گفته‌اند که کره شمالی، ممکن است این موشک‌ها را در اواسط ماه آوریل پرتاب کنند، یعنی زمانی که مردم صدمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ،رهبر سابق و بنیانگذار کره شمالی را جشن می‌گیرند.

در همین حال، پنتاگون روز چهارشنبه 14 فروردین گفته است که یک سیستم ضد موشکی پیشرفته در جزاری گوام در اقیانوس آرام مستقر خواهد کرد تا از پایگاه‌های امریکا و شش نیروی نظامی مستقر در آن در مقابل کره شمالی حفاظت کند.

سیستم ضد موشک، شامل یک پرتاب‌کننده سوار شونده بر روی کامیون و یک دستگاه مکمل موشک‌های رهگیر و یک رادار مدلAN/TPY۲ و نیز یک سیستم کنترل آتش منسجم است .

کره شمالی، روز پنج‌شنبه، 15 فروردین گفته بود که ممکن است یک جنگ هسته‌ای پیشدستانه امروز یا فردا علیه امریکا آغاز شود.

رئیس ستاد ارتش کره شمالی در ادامه گفته بود: «لحظه انفجار، به سرعت در حال نزدیک شدن است. ایالات متحده بهتر است قبر خودش را مشخص کند.»

در ساعات اولیه همان روز، ارتش کره شمالی گفت که در پاسخ به تهدیدات واشنگتن، طرح حمله هسته‌ای به امریکا، تصویب شده است.

جنگ لفظی بعد از برگزاری مانور مشترک امریکا و کره جنوبی و نشان دادن توانایی سلاح‌های هسته‌ای B۵۲ و بمب‌افکن‌های B-۲ ، در این منطقه تشدید شده است.

کد خبر 207552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز