همشهری آنلاین: رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از تعلیق 48 باشگاه فوتبال خبر داد و گفت: استقلال، صبا و پرسپولیس بدهکارترین باشگاه‌های لیگ‌برتر هستند.

اسماعیل حسن‌زاده

اسماعیل حسن‌زاده در گفت‌وگو با فارس در مورد اعتراض مدیران عامل دو باشگاه ملوان و ذوب آهن به حکم تعلیق خود و اینکه چرا فقط نام این دو باشگاه اعلام شده است گفت: ابتدا باید بگویم ما هیچ خبر جدیدی و یا دستورالعمل قضایی جدیدی منتشر نکرده‌ایم بلکه 40 روز پیش چنین تصمیمی گرفته شده است و در همان زمان 48 باشگاه در لیگ‌های مختلف به دلیل بدهی نامشان اعلام شد و گفتیم که این 48 باشگاه به دلیل بدهی‌ها فصل آینده تعلیق هستند مگر آنکه تا پایان فصل سر و سامانی به بدهی‌های خود بدهند.

وی ادامه داد: اینکه مدیران عامل دو باشگاه ذوب آهن و ملوان گلایه دارند و می‌گویند در آستانه بازی‌های حساس خود در لیگ برتر این خبر را اعلام کرده‌ایم باید بگویم که این خبر جدیدی نیست و 40 روز پیش نام باشگاه‌های بدهکار را اعلام کرده‌ایم و اگر مدیران عامل این دو باشگاه به ما بگویند چرا آن زمان نام ما اعلام نشده است برایشان پاسخ داریم و اینگونه نیست که فقط همین دو باشگاه تعلیق شده باشند. حرف مدیران عامل محترم این دو باشگاه که می‌گویند چرا فقط ما تعلیق شده‌ایم مایه تأسف است زیرا ما 40 روز پیش نام 48 باشگاه را اعلام کرده‌ایم.

حسن‌زاده با اشاره به باشگاه‌های بدهکار در لیگ برتر عنوان کرد: فقط 6 باشگاه لیگ برتری نامشان در این فهرست قرار ندارد البته این به این معنا نیست که این 6 باشگاه هیچ بدهی ندارند بلکه پرونده‌های مالی آن‌ها هنوز قطعی نشده است البته سه باشگاه نفت تهران، سپاهان و فولاد هیچ پرونده مالی نداشتند که من به مدیران عامل این سه باشگاه تلفن زدم تا از آن‌ها تشکر کنم که رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان به شوخی به من گفت ما هم بدهکار هستیم اما بازیکنان ما صبر و تحملشان بیشتر است.

حسن‌زاده تصریح کرد: برایم عجیب است که رسانه‌ها به دنبال من می‌گردند تا در مورد تعلیق دو باشگاه ملوان و ذوب آهن از من سؤالاتی بپرسند در حالیکه خود آنها می‌دانند که 40 روز پیش نام 48 باشگاه را اعلام کرده‌ایم پس نیازی به پاسخگویی من نبوده است و خود رسانه‌ها می‌توانستند این مسئله را هم با استناد به رای 40 روز پیش پاسخ بدهند.

حسن‌زاده در مورد بدهکارترین باشگاه‌های لیگ برتر به فارس گفت: استقلال با یک میلیارد و 200 میلیون بدهکارترین باشگاه لیگ برتر است بعد از آن، صبای قم و پرسپولیس با حدود یک میلیارد تومان بدهکارترین باشگاه‌های لیگ برتر هستند، یادم می‌آید قبل از عید نیز برخی رسانه‌ها نوشتند استقلال هم در لیگ برتر صدرنشین است و هم در جدول بدهی‌ها در صدر قرار داد و صبای قم دوم و پرسپولیس در رده سوم ایستاده است. همان زمان هم فتح‌الله زاده از ما گلایه داشت که چرا نام باشگاه استقلال را زودتر از بقیه اعلام کرده‌ایم که من هم گفتم که ما از باشگاه‌های بزرگتر شروع کرده‌ایم بنابراین تمام 48 باشگاه را 40 روز پیش اعلام کرده‌بودیم.

وی در مورد صحبت‌های هوشنگ نصیرزاده مبنی بر اینکه کمیته انضباطی بی‌طرفی خود را اثبات کند و تعلیق تنها 2 باشگاه شبهه ایجاد می‌کند اظهار داشت: از اظهارنظر عجولانه نصیرزاده تعجب می‌کنم ایشان یا در این حوزه بی‌اطلاع هستند یا آنکه چشم خود را بر روی مسائل بسته‌اند زیرا 40 روز پیش ما نام 48 باشگاه بدهکار را اعلام کردیم و گفتیم فصل آینده آن‌ها تعلیق می‌شوند.

کد خبر 207392
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز