یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز به کار سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، شوراها را نماد دیگری از اداره کشور به دست مردم خواندند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز به کار سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، شوراها را نماد دیگری از اداره کشور به دست مردم خواندند و با تجلیل از همت و حماسه آفرینی مردم در سومین دوره انتخابات شوراها تأکید کردند: بنیاد این نهاد اجتماعی بر حل عملگرایانه مشکلات مردم استوار است که این مهم با کسب سرمایه ارزشمند اعتماد عمومی و پرهیز از دخالت دادن انگیزه های جناحی و حزبی در میدان فعالیت شوراها، محقق خواهد شد.

متن پیام رهبر فرزانه انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
خدای بزرگ را سپاس که اکنون بار دیگر با همت و حماسه ی مردم، شوراهای اسلامی شهر و روستا به دوره ی تازه یی گام می نهند و فصل دیگری در خدمتگزاری برگزیدگان مردم آغاز می گردد.

انتخابات 24 آذر گذشته، با نصابی برتر از همه ی انتخابهای نوع خود، کشور را در پوشش گسترده ی شوراهایی قرار داد که طبق قانون اساسی مدیریت شهر و روستا را بر عهده دارند و نمادی دیگر از اداره ی کشور به دست مردم را در برابر چشم همگان می گذارند.
اعضاء این شوراها باید قدردان مشارکت مردم باشند که در این دوره بیش از گذشته نشان داده شد، و خود را وقف خدمتی کنند که بر زندگی روزمره ی اهالی شهر و روستا دارای تأثیری مستقیم و نزدیک است.

بنیاد این نهاد اجتماعی بر حل عملگرایانه ی مشکلات عینی و مشخص مردم در شهر و روستا است و هدف آن راحت تر و اخلاقی تر کردن زندگی شهروندی است.

توفیق شوراها در دستیابی به این هدف، سرمایه ی ارزشمند «اعتماد عمومی» را افزایش می بخشد و زمینه ساز حضور پرنشاط مردم در همه ی عرصه های پیشرفت و توسعه ی کشور می شود.

یک شرط اساسی آن است که انگیزه های جناحی و حزبی، این شوراها را عرصه ی تاخت و تاز خود نکند و آن را از کار اصلی خود باز ندارد. توفیق نسبی شوراهای دور دوم در مقایسه با دوره ی پیش از آن در بسیاری از کلانشهرها، آزمون عینی این حقیقت است.

این شرط، به ویژه در گزینش شهرداران و دهیاران، اهمیت می یابد. ملاک این گزینش، باید امانت و دینداری، کفایت و کارآمدی، نجابت و حسن سلوک با مردم باشد.

دخالت جناح بندیها و انگیزه های حزبی و گروهی و شخصی و طایفگی در این وظیفه ی مهم، زهر مهلکی است که شوراها را از کار می اندازد و آن را کم سود و گاه، زیانبخش می سازد.

در نظارت و حسابرسی از کار شهردار و دهیار نیز، شورا باید عینا همین امر مهم را در برابر چشم داشته باشد و جز تکلیف بزرگ الهی خود، چیزی را در نظر نگیرد.

در فهرست خدماتی که شوراها به آن می پردازند باید حفظ هویت و اصالت شهرها و روستاها، و پایبندی به معماری اسلامی و ایرانی، و رعایت زیبایی و استحکام بناها، و ترویج فرهنگ نظم و قانون، و گسترش نمادهای دین و اخلاق، و آسان سازی خدمت رسانی و عدالت و فراگیری در خدمات شهری و توسعه فضای سبز و اهتمام به سلامت محیط زیست، و توجه به نیازهای جانبازان و مصدومان جسمی، و نگاه عدالت گستر به محله ها و اشخاص محروم، و توجه ویژه به بانوان و نیز به جوانان، برجسته شود و همواره در مد نظر قرار گیرد.
خدای متعال را همواره حاضر و ناظر کار خود بدانید و خدمتی را که مردم بر دوش شما نهاده اند، به عبادتی بزرگ و موجب تقرب به خداوند مبدل نمایید.

امید است خداوند متعال از تلاش شما خشنود گردد و دعای حضرت بقیه الله ارواحنا فداه شامل حال شما باشد.

این همایش با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کشورمان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، نماینده مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام جنتی و غیوری و جمعی از وزرای کابینه، نمایندگان مجلس، سفرا و نمایندگان کشورهای همسایه و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سالن بزرگ کشور برگزار شد.

کد خبر 20727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز