مجموع نظرات: ۰
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

گروه شهری: بزرگراه رسالت به عنوان یکی از شریان‌های اصلی شرقی- غربی تهران کار انتقال وسایل نقلیه عبوری از تقاطع سرخه حصار در شرق تهران به منتهی‌الیه غربی‌ترین نقطه شهر در محدوده منطقه 22 را برعهده دارد.

افتتاح تقاطع غیرهمسطح در دست ساخت میدان رسالت با تفکیک ترافیک عبوری از ترافیک شهری بهبود عملکرد بزرگراهی رسالت را سبب شده موجب می‌شود این بزرگراه در نقش واقعی خود که انتقال سریع و پیوسته ترافیک است، ظاهر شود.

این در حالی است که به گفته مسعود نصر آزادانی مدیرعامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران، بهره‌برداری کامل از تقاطع غیرهمسطح میدان رسالت به معارضین ملکی بر سر راه آن بستگی دارد، وجود دست‌کم 70 پلاک ثبتی از میدان رسالت تا خیابان آیت به عنوان معارضین ملکی شخصی علاوه بر این‌که هزینه احداث تقاطع غیرهمسطح رسالت را از سه میلیارد تومان (هزینه اجرا) تا 50 میلیارد تومان (به منظور تملک این املاک) افزایش می‌دهد، تاخیر در زمان بهره‌برداری پروژه را موجب می‌شود.

اگرچه به گفته نصر آزادانی تمهیداتی به منظور هدایت ترافیک در صورت عدم رفع معارضین اندیشیده شده اما این تمهیدات پاسخگو نخواهد بود و ترافیک منطقه را دچار مشکل خواهد ساخت.

وی افزود: در واقع خودروهایی که از شرق به قصد غرب تهران در ترددند به دلیل اجرای عملیات عمرانی در میدان رسالت ناچار به سمت خیابان‌های باریک اطراف هدایت می‌شوند.

این در حالی است که این خیابان‌ها جوابگوی انبوه خودروهای عبوری نبوده به‌هم ریختگی ترافیک حتی تا شعاع چندکیلومتری را موجب می‌شود.

کد خبر 20702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز