همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: گروهک تروریستی منافقین هر چه زودتر باید از خاک عراق اخراج شوند.

واحد مرکزی خبر نوشت: حیدر مصلحی که به عراق سفر کرده است با تاکید بر این موضوع گفت: تعاملات و همکاری‌های امنیتی میان دو کشور ایران و عراق افزایش چشمگیری داشته است و ایران بیش از سه دهه تجربه مقابله با تروریسم را به دولت عراق منتقل خواهد کرد.

وی گفت: البته دولت عراق با تدبیر ویژه توانست بخش قابل توجهی از این تهدیدات را از میان ببرد.

وزیر اطلاعات کشورمان که به دعوت سرپرست وزارت امنیت و مشاور امنیت ملی عراق به بغداد سفر کرده است گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته گروهک منافقین باید هرچه زودتر خاک عراق را ترک کنند.

وی به نقش فتنه انگیزانه این گروهک در کشور عراق و منطقه اشاره کرد و گفت: باید تکلیف این گروهک تروریستی هر چه زودتر روشن شود.

فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق هم در دیدار با آقای مصلحی، تقویت روابط ایران و عراق را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ایران از جمله معدود کشورهای منطقه است که تجارب مثبت خود را به این کشور منتقل و همواره در سال‌های گذشته سعی کرده است پیشواز کمک رساندن به مردم عراق باشد.

الفیاض افزود: بر خلاف برخی کشورهای منطقه، ایران همیشه در چالش‌ها حامی نظام جدید و رو به رشد عراق بوده است.

وزیر اطلاعات در اولین روز سفر خود به عراق به دیدار حجت الاسلام عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق رفت و در خصوص آخرین تحولات عراق و منطقه به گفتگو نشستند. وی همچنین در ضیافت شام ابراهیم جعفری رئیس فهرست اتحاد ملی شرکت می‌کند. اهمیت این ضیافت در گردهمایی تمامی گروه‌های شیعه تحت عنوان ائتلاف ملی است.

کد خبر 206986
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز