همشهری آنلاین: معاون اجرای مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدای فرودین ماه 92 تا پایان هفتمین روز از تعطیلات نوروزی، تعداد فوتی‌ها در منطقه جنوب شرق کشور سه برابر در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمدحسین مصدق با یادآوری اینکه قطب جنوب شرق کشور شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی رفسنجان، جیرفت، بم، کرمان، زاهدان و زابل است، گفت: در هفت روز نخست تعطیلات نوروزی 92 در منطقه جنوب شرق کشور 795 مورد تصادف بوقوع پیوست که از این تعداد 613 مورد به بیمارستان اعزام و 90 مورد نیز در محل حادثه درمان شدند و 8 مورد نیز فوت کردند.

وی افزود: همچنین در این مدت 86 مورد لغو مأموریت برای کدهای پیش بیمارستانی مراکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب جنوب شرق کشور نیز اعلام شد.

دکتر مصدق با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 813 مورد تصادف گزارش شده بود، اظهار داشت: از این تعداد 548 مورد به بیمارستان اعزام و 142 مورد در محل حادثه درمان شدند. در همین مدت نیز 23 مورد فوتی و 91 مورد لغو مأموریت نیز به مراکز اعلام شد.

معاون اجرایی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تعداد مأموریت‌های این مرکز در سطح شهرستان کرمان از ابتدای فروردین ماه تا پایان هفتمین روز از این ماه، 298 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک مورد فوتی،َ 219 مورد اعزام به بیمارستان، 49 مورد درمان در محل حادثه اعلام شده است. همچنین در مدت مشابه سال گذشته، 412 مورد تصادف بوقوع پیوست که از این تعداد 247 مورد اعزام به بیمارستان، 98 مورد درمان در محل و 6 مورد فوتی اعلام شد.

به گفته وی تعداد پایگاه‌های جاده‌ای و شهری مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمان شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان، رفسنجان، جیرفت و بم 134 پایگاه و 213 پایگاه جاده‌ای و شهری در قطب جنوب شرق کشور در تعطیلات نوروز مستقر است.

کد خبر 206926
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز