همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی کافی برای برقراری امنیت هرچه بهتر هموطنان در تفرجگاه ها در روز طبیعت مستقر شده است و خواهد شد.

واحد مرکزی خبر نوشت: سردار سرتیپ رادان افزود: برگه های نظرسنجی درباره عملکرد نیروی انتظامی به ویژه رفتار و گفتار مأموران و نیز به هنگام بودن مأموریت ‌ا در میان مردم توزیع خواهد شد.

وی همچنین از مسافران نوروزی خواست بازگشت خود به محل سکونت را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند و با مدیریت سفر، حجم ترافیک جاده‌ها را کاهش دهند.

سردار رادان با بیان اینکه راهنمایی و رانندگی از کارویژه های نیروی انتظامی در طرح نوروزی بوده است گفت: با تقویت این بخش و نیز رعایت قانون و مقررات، شاهد کاهش 7 درصدی تصادفات بوده ایم اما متأسفانه حجم تصادفات فوتی و جرحی روز شنبه افزایش یافت.

جانشین فرمانده ناجا افزود: از 24 اسفند پارسال همزمان با آغاز طرح نوروزی تا کنون 537 فقره تصادف فوتی ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه رخ داده که متأسفانه 70 نفر از مسافران نوروزی در این تصادفات جان خود را از دست دادند.

سردار رادان گفت: 460 فقره تصادف نیز به علت انحراف و تجاوز به چپ بوده که 130 کشته در بر داشته و این تخلف رانندگی17 و نیم درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: 38 درصد تصادفات فوتی نیز به علت واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده است که متأسفانه 150 نفر را به کام مرگ کشاند.

سردار رادان گفت: در مجموع بیش از 75 درصد تصادفات فوتی در طرح نوروزی ناشی از سه تخلف انحراف به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه و واژگونی بوده است.

وی افزود: بیشترین تصادفات نیز بین ساعت 12 تا 18 بوده است که مسافران باید به این مسئله توجه و با استراحت کافی، حوصله و صبر رانندگی کنند.

سردار رادان افزود: مسئله امنیت اجتماعی، اخلاقی و برخورد با قاچاقچیان و محتکران نیز یکی دیگر از اولویت های نیروی انتظامی در سال 92 است و کنترل بیشتر مرزها هم در دستور کار پلیس خواهد بود.

کد خبر 206907
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز