همشهری آنلاین: آیدین آغداشلو هنرمند پیشکسوت نقاشی؛ هنرمندان دو دهه اخیر را آبروی هنر معاصر ایران توصیف کرد.

آغداشلو

آیدین آغداشلو چهره ماندگار نقاشی در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: هر چند معمولا نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی ایران را چندان تعقیب نمی‌کنم و بیش از اینکه ببینم، می‌شنوم اما همچنان با علاقه مسائل هنری روز را دنبال می‌کنم.

وی با ابراز خوشحالی از برگزاری تعداد بسیار نمایشگاه‌ها در گالری‌ها اظهار کرد: از این که نمایشگاه‌های متعددی در گالری‌های بسیاری که تعدادی از آنها به تازگی تاسیس شده اند برپا می‌شود بسیار خوشحال هستم. این نشانه رواج شگفت انگیز هنر معاصر ماست آن هم در دورانی که به دلیل مشکلات اقتصادی تصور چنین استقبالی نمی‌رفت.

آغداشلو با اشاره به خرید و فروش آثار هنری گفت: در سالی که گذشت آثار هنری با قیمت‌های مناسب عرضه و خریداری شد که این نشانه خوبی بود اما تنها نقصانی که دیده می‌شود این است که در سال‌های اخیر اغلب هنرمندان هم دوره‌ای من نمایشگاه‌های انفرادی برگزار نمیکنند و در مجموع جز نمایشگاه دائمی بانک پاسارگاد هیچ مکان نمایشگاهی مناسبی وجود ندارد تا آثار مهم ترین هنرمندان دهه‌های 40، 50 شمسی را بتوان در آن تماشا کرد.

این هنرمند در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از هنرمندان نوپا تصریح کرد: در دو دهه گذشته هنرمندان جوانی پا به عرصه نقاشی گذاشتند که با پشتکار و تلاش بسیار به خصوص در سال گذشته شاهد تولد هنری هنرمندانی شدیم که هر کدام باعث آبروی هنر معاصر ایران بودند.

او در پایان آرزو کرد: هنرهای تجسمی‌معاصر به یمن برنامه ریزی و فعالیت گالری‌ها جایگاه قابل توجهی در میان مردم پیدا کردند از این رو آرزوی من این است که هنرای تجسمی‌معاصر ما با همین برنامه ریزی‌ها بتواند در بازار هنری جهانی در حد شایسته اش عرضه و مطرح شود و این همان کار ضروری و اساسی است که فراتر از حراج‌های گذرا می‌تواند معرف هنرمندان شایسته ما باشد و آثارشان در چنین بازارهایی با قیمت واقعی به فروش برسد.

 

کد خبر 206725
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز