جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با تشدید جنگ لفظی و تهدیدهای تبلیغاتی صف آرایی نظامی آمریکا و کره شمالی شبه جزیره و منطقه شرق آسیا را با التهاب و نگرانی بیشتری روبرو کرده است.

korea

به گزارش واحد مرکزی خبر از پکن، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز فرمان آمادگی پایگاه‌های موشکی این کشور برای حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در اقیانوس آرام را امضا و ابلاغ کرد.

همزمان با صدور فرمان رهبر کره شمالی وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: ارتش این کشور برای مقابله با حملات کره شمالی آمادگی کامل دارد.

آمریکا هواپیماهای جنگنده بمب افکن فوق سری استیلت و بی 52 را در پایگاه خود در کره جنوبی مستقر کرده و پروازهای آزمایشی روی نوار مرزی دو کره انجام داده و تاکید کرده است در دفاع از همپیمانان خود به هر عملی دست خواهد زد.

مقامات آمریکا تهدیدهای کره شمالی را جدی گرفته و از اینکه پایگاه های پنتاگون در جزایر گوام و هاوایی و همچنین کره جنوبی و ژاپن به راحتی در تیررس موشک های کره شمالی است نگرانند.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی نیز تصریح کرد ارتش این کشور در آماده باش کامل است و فعالیت های نظامی همسایه شمالی را زیر نظر دارد.

چین هم بار دیگر از طرف های درگیر در بحران شبه جزیره خواست با خویشتنداری از تشدید بحران و خطر جنگ پرهیز کنند.

رویترز هم گزارش داد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت: فعالیت نظامی یکجانبه در نزدیکی کره شمالی خطرناک است.

وی اعلام کرد: این کشور از آن بیم دارد که اوضاع در کره شمالی از کنترل خارج شود.

کد خبر 206598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز