همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: سامانه تولید انرژی از پسماندهای شهری به روش هاضم، بعد از تعطیلات نوروز افتتاح خواهد شد.

مهندس مجتبی عبدالهی در گفتگو با خبرنگار "تهران سما" ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این سامانه که نخستین سیستم بی‌هوازی مخصوص پسماندهای تر جامد شهری در کشور است در منطقه 4 واقع شده و ظرفیت تولید 2 مگاوات برق را دارد که امکان افزایش این ظرفیت تا 5/3 مگاوات را نیز داراست .

وی با بیان این که این مجموعه ظرفیت پذیرش روزانه 300 تن زباله و تبدیل آن به کمپوست و استحصال گاز متان و الکتریسته را دارد افزود: درسیستم هاضم بی هوازی بر خلاف سیستم ریجکت سوز، از مواد و پسماندهای تر به منظور تولید انرژی استفاده می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران جلوگیری از دفن پسماندهای تر ، جلوگیری از تولید شیرابه ، تولید انرژی حرارتی ، امکان تولید کمپوست مرغوب و.. را از جمله مهمترین مزایای به کارگیری سیسم هاضم بی هوازی نام برد و تصریح کرد : با ذآغاز به کار سیستم هاضم در منطقه 4 شهرداری ، از دفن روزانه 300 تن پسماند جلوگیری خواهد شد همچنین امکان فروش الکتریسیته تولیدی از این سامانه به شبکه برق سراسری وجود خواهد داشت.

عبدالهی این سامانه را در خاورمیانه نمونه خواند و اظهار کرد: ظرفیت پذیرش این کارخانه 300 تن زباله در روز است که امکان افزایش آن به 500 تن نیز وجود دارد. با افتتاح این کارخانه ، زباله های منطقه 4 نیز تعیین تکلیف خواهند شد.

کد خبر 206593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز