گروه شهری: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: بزرگ‌ترین تصفیه خانه شیرابه خاورمیانه در مجتمع آرادکوه در حال احداث است و پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت18ماه دیگر هیچ شیرابه‌ای باقی نماند.

محمد فیاض با بیان این مطلب اظهار کرد: این پروژه در مساحتی سه‌هکتاری ساخته می‌شود و برای آماده‌سازی‌ آن بیش از 25هزار مترمکعب خاکبرداری صورت گرفته است و نیاز به 6400مترمکعب بتن ریزی و 700تن آرماتور بندی خواهد داشت. وی با بیان اینکه این پروژه برای نخستین‌بار در کشور اجرا می‌شود افزود: هم‌اکنون 70درصد عملیات عمرانی این پروژه شامل احداث مخازن ، اتاق‌های کنترل و. . . به پایان رسیده است. فیاض همچنین با بیان اینکه این پروژه به بیش از شش‌کیلومتر لوله‌کشی نیاز خواهد داشت ادامه داد: درحال حاضر لوله و اتصالات و شیرآلات موردنیاز تصفیه‌خانه شیرابه خریداری شده و در حال نصب است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند افزود: کلیه تجهیزات مکانیکی این پروژه نیز شامل پل‌ها ، نیم پل‌ها ، پاروها و. . . ساخته شده و جهت نصب به کارگاه انتقال یافته‌ است.وی در ادامه به پیشرفت 40درصدی عملیات اجرایی این پروژه در بخش تأسیسات و ورود دستگاه‌های اصلی آن به کشور اشاره کرد و گفت:

این تجهیزات شامل دستگاه ام‌بی‌آر به‌عنوان مهم‌ترین بخش در فرایند تصفیه و دستگاه‌های بلوئر یا دمنده هوا و دفیوز بوده و از کشورهای تایوان و آلمان خریداری شده است. فیاض ادامه داد: عملیات نصب دستگاه بلوئر آغاز شده و دستگاه‌های دفیوز و ‌ام بی‌آر نیز طی روزهای آتی وارد کارگاه خواهد شد. وی همچنین تصریح کرد: با شروع کار تصفیه خانه ، شیرابه‌های موجود پس از تصفیه جهت آبیاری درختان غیرمثمر مجتمع آرادکوه به کار می‌رود و پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت18ماه دیگر هیچ شیرابه‌ای باقی نماند.

کد خبر 184625
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز