همشهری آنلاین: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بالا بردن نقدینگی و توزیع نقدی بین مردم، سم مهلکی است و قطعاً با این روش تورم قابل کنترل نخواهد بود.

مهر نوشت: در سال 92 باید به سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی مطرح کردند منهای ظاهری که در سخنرانی ها و گفتگوها می‌آوریم، بیشتر بها دهیم.

وی گفت: اگر تولید کاهش یابد رکود ایجاد می‌شود و چون تورم بالاست دچار رکود تورمی می‌شویم. در حالی که اگر تولید افزایش یابد تورم قابل جبران است. بنابراین توجه به تولید و حمایت از آن بهترین سیاست است که دولت می‌تواند در سال 92 اتخاذ کند.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه نظام بانکی، ارزی و نظارتی ما نیازمند تجدید نظر است گفت: ما در این نظام‌ها موفق نبودیم اگر برنامه ریزی موفقی داشتیم مطمئناً شاهد رشد تولید می‌شدیم و بحران های موجود را مشاهده نمی‌کردیم. حمایت از تولید می توانست از برخی مزاحمت‌هایی که برای اقتصاد ما ایجاد کرده اند کم کند.

مصری گفت: بالا بردن نقدینگی و توزیع نقدی بین مردم، سم مهلکی است و قطعاً با این روش تورم قابل کنترل نخواهد بود.

نماینده کرمانشاه خاطرنشان کرد: همه باید از آنچه که در سال 91 افتاده درس بگیریم و شرایط را پیش بینی کنیم و برای آینده و مشکلات احتمالی که دشمنان به وجود خواهند آورد. سناریوهای مختلفی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر منتظر شویم که آنها کاری انجام دهند و سپس دنبال راهکار مقابله باشیم مطمئناً هر کدام از این مزاحمت ها چند ماه به اقتصاد ما ضرر می‌زند بنابراین باید آماده باشیم.

کد خبر 206280
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز