شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجری شبکه امریکایی سی بی اس، سخنان آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی درباره مذاکرات پیشنهادی بین تهران و واشنگتن بر سر برنامه انرژی هسته‌ای ایران را تحریف کرده است.

cbs

به گزارش پرس تی وی، این شبکه امریکایی روز پنج‌شنبه به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد ایران و امریکا آماده‌اند درباره مساله «تسلیحات هسته‌ای» جمهوری اسلامی مذاکرات مستقیمی برگزار کنند.

اما رهبر انقلاب اسلامی در سخنان مهم خود در شهر مقدس مشهد هرگز به «تسلیحات هسته‌ای» اشاره نکردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی که به مناسبت سال جدید در مشهد مقدس ایراد کردند فرمودند: «امریکائی‌ها مدتی است که از طرق گوناگون پیغام می‌ دهند که خواهان مذاکره جداگانه با ایران در خصوص موضوع هسته‎‌‌ای هستند اما من بر اساس تجربه‌های گذشته به چنین گفتگو‌هایی خوشبین نیستم.»

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید مجدد بر خوشبین نبودن به چنین گفتگوئی افزودند :«البته من مخالفتی هم ندارم .»

ایشان سپس چند موضوع را برای آمریکائی‌ها به صراحت بیان کردند.

امریکا، اسرائیل و برخی متحدان‌شان بارها ایران را به دنبال کردن اهداف نظامی‌ در برنامه انرژی هسته‌ای‌اش متهم کرده‌اند. واشنگتن و اتحادیه اروپا بر پایه این ادعاهای بی پایه و اساس، تاکنون چندین دور تحریم‌های یک‌جانبه غیر قانونی علیه جمهوری اسلامی ‌وضع کرده‌اند.

این در حالی است که ایران ضمن رد این ادعاها، همواره تاکید کرده است که به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی، از حق استفاده از فنآوری هسته‌‌ای برای دستیابی به اهداف صلح ‌آمیز برخوردار است.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که حاکی از انحراف برنامه انرژی هسته‌ای این کشور به سمت تولید سلاح‌های اتمی باشد پیدا نکرده‌اند.

کد خبر 206044
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز