همشهری آنلاین: در حالی تظاهرات معارضان و موافقان جماعت اخوان المسلمین و رئیس جمهوری مصر در مناطق مختلف این کشور به خشونت کشیده شده که مرسی در پیامی تاکید کرد، دشمنان وحدت مردم مصر را هدف قرار داده‌اند.

مصر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه مصری الیوم السابع، مناطق مختلف مصر  جمعه 2 فروردین 1392 شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی بین معارضان و موافقان «محمد مرسی»، رئیس جمهوری مصر و جماعت اخوان المسلمین این کشور بود.

تظاهرات پاسخ کرامت معارضان اخوان المسلمین

معارضان «محمد مرسی»، و جماعت اخوان المسلمین مصر تظاهراتی را تحت عنوان «پاسخ کرامت» در منطقه «المقطم» درحالی برگزار کردند که هواداران این جماعت نیز با تجمع در این منطقه درصدد برگزاری تظاهرات مشابه در دفاع از اخوان المسلمین بودند که به درگیری و پرتاب سنگ بین دو طرف منتهی شد.

این درحالی است که گفته شده است، در جریان این درگیری‌ها صدای شلیک گلوله نیز به گوش می‌رسید که تا زمان تنظیم خبر همچنان این درگیری‌ها ادامه دارد. همچنین گزارش شده که معارضان جماعت اخوان المسلمین تلاش کردند، مقر حزب «آزادی و عدالت»، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین و پرچم‌های آن را در منطقه «شکرى القوتلى» آتش بزنند. به همین منظور اقدام به پرتاب بمب‌های دست ساز و مولوتوف به سمت مقر حزب کردند.

زخمی شدن 27 نفر در جریان درگیری‌های المقطم

در این راستا «محمد سلطان»، رئیس کمیته اورژانس مصر اعلام کرد که در جریان درگیری‌های المقطم بین معارضان و هواداران جماعت اخوان المسلمین تاکنون 27 نفر زخمی شدند.

وی افزود: حال 6 نفر از زخمی‌ها مناسب نبود که برای مداوا به بیمارستان‌های منطقه و شهر نصر منتقل شدند و 21 نفر دیگر نیز در محل تحت مداوا قرار گرفتند.

درگیری‌های استان الشرقیه 28 زخمی برجا گذاشت

از سوی دیگر رئیس کمیته اورژانس مصر با اعلام اینکه استان الشرقیه نیز شاهد تظاهرات‌هایی بوده است، گفت: در این تظاهرات‌ها نیز درگیری معارضان و هواداران جماعت اخوان المسلمین منجر به زخمی شدن 28 نفر شد که برای درمان و تحت مداوا قرار گرفتن به بیمارستان مرکزی «الزقازیق» منتقل شدند.

درگیری تظاهرات کنندگان و اهالی منطقه «سیدى جابر» در اسکندریه

از سوی دیگر از اسکندریه خبر می‌رسد که اهالی منطقه «سیدى جابر» اسکندریه که در آن یک پایگاه نظامی وابسته به ارتش مصر وجود دارد، تظاهرات کنندگانی را پراکنده کنند که تلاش داشتند، خود را به این پایگاه نظامی ارتش برسانند. تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار ورود ارتش به صحنه برای نجات کشور و مقابله با حاکمیت اخوان المسلمین بر کشور بودند.

تلاش اهالی این منطقه برای ممانعت از نزدیک شدن تظاهرات کنندگان به این پایگاه نظامی منجر به درگیری تظاهرات کنندگان با آنها و پرتاب سنگ به سوی یکدیگر شد.

حمله به مقر حزب آزادی و عدالت در منطقه المنیل و از بین بردن وسایل آن

از منطقه «المنیل» نیز گزارش شده است که شماری از تظاهرات کنندگان معارض جماعت اخوان المسلمین با حمله به مقر حزب آزادی و عدالت در این منطقه و تصرف آن اقدام به تخریب و از بین بردن وسایل موجود در آن از جمله دستگاه‌های کامپیوتری و چاپگرها و دیگر وسایل موجود در این ساختمان کردند.

مرسی: دشمنان در خارج وحدت مردم مصر را نشانه گرفته‌اند

و سرانجام اینکه «محمد مرسى»، رئیس جمهوری مصر در صفحه توئیتر خود نوشت که ارتش نگهبان و حامی واقعی وطن و تمام مردم مصر از هر قشر و طبقه و طایفه‌ای است.

مرسی در پیام خود نوشته بود که بی‌تردید قدرت مردم و کشور مصر در وحدت و یکپارچگی آن نهفته است و این وحدت و یکپارچگی را هیچ چیز نمی‌تواند از بین ببرد مگر تلاش‌ها و ترفندهای دشمنان در خارج.

محمد مرسی در ادامه افزوده بود: دشمن ما در خارج تلاش می‌کند، وحدت و یکپارچگی ما را نشانه بگیرد، اما هیچ گاه موفق نخواهد شد، به هدف خود دست یابد و ما همچنان به راه خود در روند دمکراسی و آزادی و عدالت اجتماعی و برابری و مساوات و احترام به قانون و دولت قانونمند ادامه خواهیم داد، هر چند که در این راه چالش‌های بی‌شماری وجود داشته باشد.

رئیس جمهوری مصر در پیام خود از نیروهای مسلح مصر و مردم این کشور خواست فریب شایعات و دروغ‌ها را نخورده و از مرحله انتقالی به مرحله سازندگی و تولید پای گذارند.

کد خبر 206020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز