همشهری آنلاین: در نخستین روز سال 1392 ناوگروه بیست و چهارم آموزشی رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر کلمبو سریلانکا پهلو گرفت.

ناو

به گزارش واحد مرکزی خبر، ناخدا یکم عرشه، سید امید گلستانه، فرمانده ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارسال پیام صلح و دوستی را نخستین هدف ماموریت این ناوگروه اعلام کرد و گفت: اولین هدفی که ما دنبال می‌کنیم ابلاغ پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه به ویژه کشورهای آسیای جنوبی و شرق آسیاست.

وی افزود: هدف بعدی ما نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی و اهتزار پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در نیمکره جنوبی (خط استوا) بود و بعد از آن ما امنیت خطوط کشتیرانی را در مناطق حساس به ویژه تنگه مالاکا و خلیج بنگال داشتیم.

فرمانده ناوگروه بیست چهارم نیروی دریایی برنامه های آموزشی را از دیگر اهداف ماموریت این ناوگروه عنوان کرد و گفت: بیش از دویست نفر از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ( ره ) نوشهر، این ناوگروه را همراهی و آموزش های عملی را دریافت می‌کنند.

این ناوگروه از اوایل بهمن سال 1391 ماموریت خود را آغاز و با دریانوردی از اقیانوس هند ، خلیج بنگال ، تنگه مالاکا ، دریای چین و توقف در بندر ژان ژیانگ چین در مسیر برگشت پس از عبور از خط استوا در بندر کلمبو سریلانکا پهلوگیری کرده است.

ناو بالگرد بر خارک و ناوشکن سبلان با بیش از 700 نفر پرسنل، ناوگروه بیست و چهارم آموزشی رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در این ماموریت همراهی می کنند.

این ناوگروه در مدت 60 روز با گذر از خط استوا به بندر کلمبو در سریلانکا رسیده است و پنچ روز در این بندر توقف دارد.

این ناوگروه پس از سریلانکا در نیمه دوم فروردین ماه امسال به میهن اسلامی بازخواهد گشت.

کد خبر 205959

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز