همشهری آنلاین: یوری بوندار کارشناس نظامی روس اعلام کرد: پیوستن ناوشکن جماران 2 به ناوگان نیروی دریایی ایران در دریای خزر، موقعیت جمهوری اسلامی ایران در این پهنه آبی را تقویت می کند.

ناوشکن جماران 2

به گزارش ایرنا، ˈبوندارˈ روز دوشنبه در گفت و گو با رادیو دولتی ˈصدای روسیهˈ با اشاره به آب انداختن ناوشکن ˈجماران 2ˈ در دریای خزر گفت: آغاز بهره برداری از این ناوشکن از اهمیت سیاسی و نظامی بالایی در منطقه خزر برخوردار می باشد.

ناوشکن پیشرفته ˈ جماران 2 ˈ روز یکشنبه با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری سردار سرلشگر ˈسید حسن فیروزآبادیˈ رییس ستادکل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار ˈ احمد وحیدیˈ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دریای خزر به آب انداخته شد.

بوندار افزود: این ناوشکن ایرانی از نظر مشخصات فنی به ناوهای روسی ˈداغستانˈ و ˈتاتارستانˈ سرگروه ناوگان روسیه در دریای خزر شباهت هایی دارد.

کارشناس نظامی روس اظهار داشت: بدون تردید به آب انداختن ناوشکن ˈجماران 2ˈ، ناوگان جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر را که در سالهای اخیر بطور چشمگیری نوسازی شده است، تقویت می کند.

وی گفت: ایران در دریای خزر گروهبندی دریایی منطقه سوم را ایجاد کرد که از واحدهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شده است و این ناوگروه به انواع ناوهای پیشرفته و زیردریایی ها برای انجام ماموریت های مختلف از جمله گشت دریایی و تجسسی مجهز می باشد.

کد خبر 205858
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز