چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر عبور سامانه‌ای بارشی از نیمه جنوبی کشور است و بر این اساس طی 24 ساعت آینده ابتدا در جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی زاگرس بتدریج و در جنوب و تا اواخر وقت در جنوب شرق کشور ابرناکی، بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف گاهی همراه با وزش باد و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، از بعداظهر فردا در جنوب غرب کشور از ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و سامانه بارشی در جنوب، مرکز، شرق،‌ جنوب شرقی و برخی مناطق شمال شرق فعال خواهد بود.

این سامانه اواخر وقت جمعه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود، بارش‌ها روز پنج شنبه در برخی مناطق استان‌های یزد، کرمان و در بعداظهر پنج شنبه و اوایل وقت روز جمعه در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی شدت بیشتر خواهد داشت و در همین مدت در برخی نقاط این استان‌ها وزش باد شدیدرخ خواهد داد.

روز پنج شنبه در ارتفاعات البرز نیز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

طی روزهای پنج شنبه و جمعه خلیج فارس مواج خواهد بود.

در خراسان شمالی دیشب برف وکولاک سبب شد 100 نفر از مسافران در گردنه های استان برای ساعتی گرفتار شوند که 30 نفر آنان در پایگاه‌ها و مراکز اسکان اضطراری اسکان داده شدند و بقیه مسافران به سفر خود ادامه دادند.

بارش برف از بعداظهر دیروز دراین استان آغاز شد و تا صبح امروز ادامه داشت.

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان گفت: بعلت بارش برف وکولاک شب گذشته رفت وآمد وسایل نقلیه درگردنه اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و گردنه امین الله در محور بجنورد - آشخانه به کندی صورت گرفت که پنج تیم امدادی هلال احمر با 20 نفر نیرو به این محورها اعزام شدند.

معماری افزود: تیم‌های سیار با چهار دستگاه آمبولانس، سه دستگاه خودرو نجات و سه دستگاه خودروی امدادی به امداد رسانی مشغول بودند.

هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری نیز برای امروز بارش باران پیش بینی کرد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت : سامانه ای بارش زا در این استان فعال است که پیامد آن بارش باران و در ارتفاعات برف است.

آقای پارسا افزود: بارشها تا پایان هفته ادامه دارد.

ستاد مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری هم به همه مسافرانی که قصد عزیمت به استان را دارند، توصیه کرد خودروی خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

تردد در گردنه‌های "چری" و" شاه منصوری" در استان چهارمحال و بختیاری فقط با زنجیر چرخ میسر است.

رئیس پلیس راه استان گفت: هم اکنون کولاک شدید و وزش باد و بارش برف در این گردنه‌ها حاکم است.

سرهنگ اعرابی افزود : مسافران نوروزی که قصد عزیمت به این گردنه ها را دارند حتما خودروی خود را به تجهیزات زمستانی، به ویژه زنجیر چرخ و سوخت کافی مجهز کنند.

گردنه‌های چری و شاه منصوری که در محور شهرکرد به خوزستان واقع است شهرستان کوهرنگ را به شهرستان مسجد سلیمان متصل می‌کند.

وی همچنین از ترافیک نیمه سنگین در محور شهرکرد،بروجن،لردگان به ایذه خبر داد.

محور شهرکرد /بروجن/لردگان به ایذه مهمترین محور مواصلاتی فلات مرکزی ایران به جنوب کشور است.

کد خبر 205905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز