چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسئولان روزنامه واشنگتن پست که در ماه‌ای اخیر به کاهش محسوس درآمدهای این روزنامه اذعان کرده‌اند، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند از اواسط سال دو هزار و سیزده دسترسی به مطالب اینترنتی این روزنامه را از حالت رایگان خارج خواهند کرد.

wp

طبق بیانیه واشنگتن پست، هنوز جزییات مربوط به این طرح به ویژه تاریخ دقیق پولی شدن مطالب اینترنتی روزنامه یا مبلغی که باید بابت دسترسی به این مطالب پرداخت شود، مشخص نشده است.

با این حال این تدبیر شامل حال آن دسته از شهروندانی که مشترک نسخه چاپی روزنامه واشنگتن پست هستند، نخواهد شد. علاوه بر این دانشجویان، استادان، مسئولان مدارس و دیگر کارکنان دولتی در محل کار خود همچنان به نسخه اینترنتی واشنگتن پست دسترسی رایگان خواهند داشت.

کاترین ویموث، مدیر روزنامه واشنگتن پست، در بیانیه یادشده اعلام کرد خوانندگان اخبار به خوبی می‌دانند که اخبار و گزارش‌های مهمی را که واشنگتن پست هر روز منتشر می‌کند، ارزان نمی‌توان به دست آورد با این حال خیلی از آنها راضی نمی‌شوند نسخه چاپی روزنامه را بخرند و برای نپرداختن پول از مطالب آنلاین این روزنامه استفاده می‌کنند.

مسئولان واشنگتن پست ماه گذشته اعلام کردند تیراژ روزانه این روزنامه در سال دو هزار و دوازده نسبت به سال قبل از آن هشت ممیز شش دهم درصد کاهش یافته و به متوسط چهارصد و هفتاد و یک هزار و هشتصد نسخه در روز رسیده است در حالی که تیراژ این روزنامه در روزهای یکشنبه با کاهش شش ممیز دو دهم درصدی به ششصد و هشتاد و هفت هزار و دویست نسخه رسیده است.

میزان درآمد حاصل از فروش نسخ چاپی روزنامه واشنگتن پست در سال دو هزار و دوازده در مجموع هفت درصد کاهش یافت و به پانصد و هشتاد و یک میلیون و هفتصد هزار دلار رسید در حالی که این رقم در سال دو هزار و یازده، ششصد و بیست و دو میلیون و پانصد هزار دلار بود. همچنین درآمدهای ناشی از تبلیغات در روزنامه واشنگتن پست در سال دو هزار و دوازده نسبت به سال قبل از آن چهارده درصد کاهش یافت و به دویست و بیست و هشت میلیون و دویست هزار دلار رسید در حالی که درآمدهای تبلیغاتی این روزنامه در سال دو هزار و یازده، دویست و شصت و چهار میلیون و پانصد هزار دلار بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، برخی دیگر از روزنامه های پرخواننده آمریکایی نیز از قبیل نیویورک تایمز یا وال استریت ژورنال دسترسی به مطالب اینترنتی خود را پولی کرده‌اند.

کد خبر 205866
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز