همشهری آنلاین: معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، هرگونه اسباب کشی در ایام نوروز را منوط به داشتن مجوز نیروی انتظامی دانست.

خالقی‌فر سرهنگ معاون مبارزه با سرقت

سرهنگ خالقی فرد در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: شرکت‌های حمل اثاثیه و مالکان قبل از اقدام به اسباب کشی و جابجایی در ایام نوروز، باید از کلانتری محل مجوز بگیرند و گرنه پلیس با افراد بدون مجوز برخورد می‌کند. وی افزود: پلیس مجوز حمل بار را هنگام بارگیری و یا در مسیر اسباب کشی کنترل می‌کند.

سرهنگ خالقی فرد گفت: این اقدام با هدف افزایش امنیت محلات و مبارزه با سارقان اجرا خواهد شد.

توصیه‌های پلیس برای جلوگیری از سرقت به ویژه در ایام نوروز

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در آستانه تعطیلات نوروزی، توصیه‌هایی به هموطنانی که قصد سفر دارند، کرد.

سرهنگ خالقی فرد  گفت: سارقان حرفه‌ای برای ارتکاب به سرقت، نیازمند انگیزه و زمینه مساعد هستند و اگر این مسائل را از آنان سلب کنیم، موفق به ارتکاب جرم نخواهند شد.

وی بکارگیری نگهبان و نیروهای خدماتی مطمئن و انعقاد قرارداد با شرکت‌های معتبر، سپردن منازل به افراد مورد اطمینان، در جریان قرار دادن همسایگان از مدت سفر، خودداری از قراردادن اموال و طلاجات در منزل، تهیه فهرستی از اموال با ارزش و داشتن مدارک تا در هنگام سرقت در اختیار پلیس برای ردگیری قرار گیرد، استفاده از لامپ‌های تایمردار به جای روشن کردن مدام چراغ‌ها و اطمینان از قفل بودن پنجره و درهای منزل را از جمله مسائل ایمنی دانست که هموطنان باید قبل از سفر به آن توجه کنند.

سرهنگ خالقی فرد گفت: ساکنان باید از ورود افراد غریبه با عناوین مختلف مانند مهمان یا مامور برق و گاز و غیره جلوگیری کنند و در ایام نوروز همه ساکنان، ساختمان را تخلیه نکنند و در صورت گم شدن دسته کلید این مسئله را مهم تلقی و به تعویض قفل‌ها مبادرت کنند.

وی تجهیز خودرو به لوازم ایمنی برای تاخیر افتادن در سرقت، نسپردن خودرو به افراد ناشناس، نگذاشتن کلید داخل خودرو، اطمینان از بسته بودن در و شیشه‌ها هنگام خروج از خودرو، پارک نکردن خودرو در مکان‌های خلوت و تاریک، ترک نکردن خودروی روشن هنگام بستن در منزل و در اختیار قرار ندادن خودرو به افراد غریبه هنگام وجود نقص فنی را از جمله موارد ایمنی برای جلوگیری از سرقت خودرو بیان کرد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی همچنین حفظ خونسردی رانندگان در مراجعه به مراکز درمانی و اطمینان از بسته بودن قفل‌ها و پنجره‌ها و پارک در پارکینگ و یا مکان‌های امن، مراقبت از خودرو در هنگام نزاع‌ها و تصادفات که شاید به طور ساختگی باشد، قرار ندادن فرزندان خردسال به تنهایی در خودرو، پرهیز از گذاشتن مدارک یا اسناد با ارزش در وسایل نقلیه، استفاده نکردن از مواد خوراکی مسافران ناشناس و مراجعه به تعمیرگاه‌های معتبر برای جلوگیری از ساخت کلید را از دیگر مواردی دانست که رانندگان باید برای مراقبت بیشتر از خودروهایشان درنظر بگیرند.

سرهنگ خالقی فرد افزود: هموطنان در ایام نوروز از برپایی چادر در مکان‌های خلوت پرهیز کنند و در مکان‌های مشخص و تعیین شده اقدام به این کار کنند.

وی گفت: هموطنان در این مکان‌ها نیز از قبول مواد غذایی و نوشیدنی از افراد ناشناس پرهیز کنند و وسایل با ارزش خود را در کنار دیواره چادر قرار ندهند، زیرا ممکن است سارقان با پاره کردن چادر اقدام به سرقت کنند.

سرهنگ خالقی فرد افزود: مسافران از تخلیه کامل چادر پرهیز کنند و همواره یک یا چند نفر در چادر حضور داشته باشند و وجوه نقد خود را در یک مکان قرار ندهند و آنرا در چند نقطه قرار دهند و اگر افرادی با لباس شخصی به عنوان مامور انتظامی آنان را در مسیر متوقف کرد تا مسجل نشدن هویت وی با او همکاری نکنند، زیرا پلیس موظف به احراز هویت خود به هموطنان است.

کد خبر 205544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز