جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بارش برف و کولاک و وزش بادهای شدید هزاران راننده را در بزرگراهی اصلی در مجارستان مجبور کرد شب را در خودروهای خود یا ساختمان های کنار جاده سپری کنند.

budapest

به گزارش اسوشیتدپرس از بوداپست، مقامات امدادی اعلام کردند وزش بادهای شدید با سرعت بیش از صد کیلومتر در ساعت و کامیون های چپ شده در بزرگراه ام 1 بین بوداپست و وین باعث اخلال در تردد شد.

نیروهای امدادی روز جمعه با بریدن حصارهای فلزی کنار جاده امکان خارج کردن خودروها را از این گره ترافیکی فراهم کردند.

پوشش برف به ارتفاع سه متر و وزش باد شدید ارتباط جاده های اصلی را در سراسر مجارستان قطع کرده است و همچنین بر اثر وزش طوفان بیش از صد هزار نفر در این کشور در بی برقی به سر می‌برند.

آژانس مدیریت بلایای طبیعی مجارستان اعلام کرد حدود پنج هزار و هفتصد خودرو در جاده ها و هجده قطار نیز بین ایستگاههای راه آهن گرفتار شده‌اند.

وزیر کشور مجارستان اعلام کرد واحدهای پلیس و امداد در حالت آماده باش قرار دارند و خودروهای نظامی نیز برای مشارکت درعملیات نجات فراخوانده شده اند.

شرایط بد جوی، دولت و چندین حزب مخالف این کشور را وادار کرد مراسمی را که به مناسبت انقلاب این کشور علیه امپراطوری هابسبورگ در سال هزار و هشتصد و چهل و هشت در فضای باز برنامه ریزی کرده بودند، لغو کنند.

کد خبر 205433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز