همشهری آنلاین: پس از موفقیت چشمگیر آیفیلم عربی و فارسی، اکنون آی‌فیلم انگلیسی به عنوان اولین شبکه فیلم و سریال ایرانی که به زبان انگلیسی پخش می‌شود، راه‌اندازی شده است.

ای فیلم

به گزارش پرس تی وی این شبکه که با دوبله حرفه‌ای فیلم‌ها و سریال‌های فاخر ایرانی به زبان انگلیسی با هدف شناساندن فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران زمین به مردم سایر نقاط دنیا راه‌اندازی شده است، فعالیت خود را از امروز رسماً آغاز کرد.

شبکه آی‌فیلم انگلیسی هر روز هفته و در طول ۲۴ ساعت، فیلم، سریال و برنامه‌های سرگرم‌کننده به زبان انگلیسی پخش می‌کند. مخاطبان این شبکه می‌توانند آی‌فیلم را از طریق ۴ ماهواره هات‌برد، آپتوس (پوشش منطقه‌ای استرالیا)، نایل‌ست (پوشش منطقه‌ای خاورمیانه) و اینتل ست (پوشش منطقه‌ای اروپا و آفریقا) دریافت کنند. علاوه بر پوشش ماهواره‌ای، این شبکه از طریق اینترنت روی رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، گوشی‌های تلفن همراه و تلویزیون‌های هوشمند در سراسر جهان قابل دریافت است.

به گفته محمد سرافراز معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، آی‌فیلم با شعار «یک تجربه خانوادگی جدید» سعی دارد با محتوایی متفاوت از سینمای هالیوود، خانواده‌ها را در جوامع غربی با تجربه‌ای جدید از رسانه دیداری و سینما آشنا کرده و محیطی امن و پرجاذبه را در اوقات فراغت و به زبان خود آن‌ها فراهم سازد.

به گفته وی پخش این شبکه شامل فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی دوبله شده در ژانرهای خانوادگی-اجتماعی، کمدی، پلیسی و تاریخی و همچنین برنامه‌هایی جذاب و متنوع شامل پشت صحنه فیلم‌ها و سریال‌ها، دوربین مخفی، فیلم‌های داستانی ۱۰۰ ثانیه‌ای، مستندهای متنوعی راجع به ایران و برنامه‌های تعاملی بین بیننده و شبکه می‌باشد.

آی‌فیلم انگلیسی با گشودن دریچه‌ای جهانی به روی فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی، انعکاس حقایق درون جامعه ایرانی و ارائه تصویری منطبق با واقعیت از مردم صلح‌طلب و تمدن باستانی ایران، درصدد است با تلاش غرب در گسترش فرهنگ ایران‌هراسی مقابله کند.

همچنین شبکه آی‌فیلم با بهره‌گیری از فن‌آوری روز و پخش بر روی اینترنت و تلفن‌های همراه، در پی مبارزه با تلاش‌هایی است که اخیراً از سوی برخی شرکت‌های ماهواره‌ای غربی در راستای محدودکردن صدای فرهنگ مردم ایران، صورت گرفته است.

کد خبر 205133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز