همشهری آنلاین: علی‌ اکبر حیدری‌فر، متهم ردیف دوم پروند قضات کهریزک با بیان اینکه خودش شخصا دستور اعزام متهمان به کهریزک را صادر کرده است گفت: اوین جا نداشت.

حیدری‌فر متهم دوم پرونده قضات کهریزک

مهر نوشت: علی اکبر حیدری فر دوشنبه  21 اسفند بعد از خروج از دادگاه در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: درباره وقوع حوادث تیرماه سال 88 دستور بازداشت صادر نشده بود و پلیس امنیت جرم مشهود را مشاهده کرد و افراد مجرم دستگیر شدند. از 700 نفری که 18 تیر دستگیر شدند من 300 نفر را آزاد کردم و 19 تیر برای سایر افراد تحقیقات قضایی انجام شد.

وی افزود: در این قضایا هیچ دستوری از سوی قاضی مرتضوی صادر نشد و من شخصا اقدام کردم.

حیدری فر در پاسخ به اینکه آیا شما مسئولیت حوادث را به عهده می‌‍گیرید، گفت: من مرتکب قصوری نشده‌ام که به گردن بگیرم ولی اقدامات را شخصا انجام دادم. البته ما هیچ اطلاعی از اقدامات رخ داده در بازداشتگاه نداشتیم.

دادیار دادستانی وقت تهران که به عنوان متهم پرونده کهریزک دادگاهی شده است، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا این بازداشتگاه زیر نظر سازمان زندان‌ها بوده است، گفت: بله سال 86 آقای شاهرودی به رئیس وقت سازمان زندان‌ها آقای یساقی دستور دادند این بازداشتگاه زیر نظر سازمان زندان‌ها باشد، حالا اگر زیر نظر سازمان زندان‌ها نرفته مقصر خود سازمان زندان‌هاست.

حیدری فر در پاسخ به اینکه مگر اوین جا نداشته است که در کهریزک زندانی داشتید، گفت: اقدام کردیم ولی واقعا اوین جا نداشت البته این را هم باید بگویم که افتتاح بازداشتگاه کهریزک با دستور موسوی لاری انجام شد یعنی این بازداشتگاه دسته گل اصلاحات است.

حیدری فر پیش از آغاز جلسه دادگاه در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه چند صفحه دفاعیه آماده کردید و چه کسی دستور بازداشت و اعزام به کهریزک را صادر کرده است، گفت: دفاعیه من 30 صفحه است و اعلام می‌کنم که به عنوان دادیار داستانی تهران در سال 88 دستور بازداشت و اعزام به کهریزک را صادر کرده‌ام و این دستورات ارتباطی با سعید مرتضوی نداشته و من شخصا انجام داده‌ام.

کد خبر 204938
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز