همشهری آنلاین: پتروشیمی با کسب دومین پیروزی برابر مهرام از سری دیدارهای فینال لیگ برتر بسکتبال در آستانه قهرمانی قرار گرفت.

بسکتبال پتروشیمی مهرام

به گزارش ایسنا، دیدار دوم فینال لیگ برتر بسکتبال در سالن بسکتبال اندیشه شهرک بعثت ماهشهر بین پتروشیمی و مهرام برگزار شد که میزبان با عملکردی بهتر توانست برای دومین بار مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد. پتروشیمی که در بازی نخست 102 بر 92 به پیروزی رسید در دومین مسابقه نیز 96 بر 93 برنده دیدار فینال شد.

پتروشیمی با ترکیب جابر ابراهیم، سانی بچیروویچ، حامد آفاق، حامد سهراب نژاد و روزبه ارغوان وارد میدان شد و مهمد بچیروویچ نیز مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی، امیر صدیقی، مارکو میلیچ و فرانسیسکو السون را به میدان فرستاد.

  • کوارتر نخست:

این مسابقه پایاپای آغاز شد و دو تیم با استفاده از بازی سرعتی امتیاز‌آوری می‌کردند. مهرامی‌ها دفاع بهتری نسبت به مسابقه نخست داشتند و سعی می‌کردند تا حمله‌های میزبان را کنترل کنند. در ابتدای بازی نیز مهرام 15 بر 11 از حریفش پیش بود که پتروشیمی همانند بازی نخست رو به پرتاب‌های سه امتیازی آورد و توانست برتری‌اش را به مدافع عنوان قهرمانی تحمیل کند و از مهرام پیش بیفتد.

در ادامه کادرفنی مهرام سیستم دفاعی‌اش را تغییر داد و دوباره توپ و میدان را در اختیار گرفت و توانست در این کوارتر 28 بر 23 برنده شود.

  • کوارتر دوم:

در کوارتر دوم مهرامی‌ها سعی داشتند فاصله خود را حفظ کنند. مدافع عنوان قهرمانی به دنبال استفاده از زیر سبد پتروشیمی بود و تا دقایقی نیز موفق نشان داد. مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی با تقویت بازیکنان زیر سبدش سعی کرد حمله‌های مهرام را متوقف کند. بچیروویچ که سعی داشت حداقل یک برد خارج از خانه داشته باشد در کنار زمین ایستاده بازی را تماشا و بازیکنانش را راهنمایی می‌کرد. مهرام 37 بر 33 از حریفش پیش بود و با سیستم دفاعی منطقه میزبان را به خوبی کنترل می‌کرد. در ادامه پتروشیمی به دنبال جبران فاصله بود. میزبان نمی‌خواست در این دیدار خانگی بازنده باشد و حمله‌های پیاپی خود را انجام می‌داد و توانست بازی را در اختیار خود قرار بگیرد. پتروشیمی با پرتاب‌های پیرامونی توانست تیم برتر میدان شود و 48 بر 43 پیش بیفتد. دقایق پایانی کوارتر دوم نیز برتری با پتروشیمی بود و این تیم توانست در این کوارتر 28 بر 20 به پیروزی برسد و نیمه نخست را با نتیجه 51 بر 48 به سود خود به پایان برساند.

  • کوارتر سوم:

نیمه دوم با عملکرد بهتر پتروشیمی آغاز شد. میزبان با حمایت تماشاگرانش سعی داشت فاصله سه امتیازی با مهرام را بیشتر کند اما از طرف مقابل نیز مدافع عنوان قهرمانی با استفاده از شوت‌های پیرامونی به دنبال جبران امتیاز‌ها بود. بچیروویچ و حاتمی ایستاده عملکرد بازیکنانشان را دنبال می‌کردند و سعی داشتند تا از نقاط ضعف حریف بهترین بهره را ببرند. بازی با نتیجه 65 بر 60 دقایق پایانی کوارتر سوم را پشت سر می‌گذاشت و میزبان از مدافع عنوان قهرمانی پیش بود.

دقایق پایانی مسابقه نیز میزبان برتر بود و توانست در کوارتر سوم نیز با نتیجه 20 بر 16 به پیروزی برسد.

  • کوارتر چهارم:

بازی با نتیجه 71 بر 64 به سود پتروشیمی بود. هر دو تیم در سیستم‌های دفاعی خود تغییر ایجاد کردند و موفق بودند. بازی سرعت بالایی داشته باشد و میزبان با استفاده از شوت‌های پیرامونی سه بازیکن کلیدی اش یعنی جابر ابراهیم، سانی بچیروویچ و حامد آفاق دفاع مهرام را تحت فشار قرار می‌داد. دقایق پایانی بازی بسیار نزدیک پیش می‌رفت و دو تیم فاصله امتیازی اندکی داشتند که مهدی کامرانی کاپیتان مهرام پنج خطا شد و به روی نیمکت نشست.

پتروشیمی 89 بر 85 از مهرام پیش بود و در آستانه دومین پیروزی در فینال لیگ برتر قرار داشت. مهمد بچیروویچ که نمی‌خواست تیمش بازنده باشد با گرفتن وقت استراحت آخرین نکات فنی را به بازیکنانش منتقل کرد.

بازی در دقایق پایانی بسیار نزدیک بود. پتروشیمی 93 بر 91 پیش بود و مهرام به دنبال جبران این نتیجه و کسب پیروزی بود اما میزبان که با این برد در آستانه قهرمانی قرار می‌گرفت سعی داشت با کنترل بازی این اجازه را به مدافع عنوان قهرمانی ندهد. در نهایت بازی 93 بر 93 برابر بود که جابر ابراهیم گارد رأس آمریکایی پتروشیمی با یک پرتاب سه امتیازی باعث برد میزبان شد. پتروشیمی در این بازی 96 بر 93 توانست حریفش را شکست دهد و در آستانه قهرمانی قرار بگیرد. کوارتر چهارم با نتیجه 29 بر 25 به سود مهرام به پایان رسید.

فینال لیگ برتر بسکتبال به صورت سه از پنج برگزار می‌شود که پتروشیمی در دو دیدار نخست مهرام را شکست داد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت.

کد خبر 204822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز