همشهری آنلاین: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیام احمدی‌نژاد به مناسبت درگذشت چاوز گفت: رئیس جمهور مرتکب اشتباه عقیدتی شده است.

فارس نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم واعظ موسوی با یادآوری اینکه «رجعت» یکی از مسلمات اعتقادی شیعه است، گفت: «رجعت» عبارت است از اینکه در آخرالزمان عده‌ای از صالحین برای اینکه به برخی پاداش‌های دنیوی برسند و عده‌ای از بدترین افراد برای اینکه به جزای خود برسند، به این دنیا برگردانده می‌شوند. اگر مراد از رجعت چاوز این باشد که جزو صالحین است و بر می‌گردد این بحث مبنایی است و نمی‌توان چنین گفت.

وی افزود: دلیلی نداریم که چاوز از نظر صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها و اعتقادات اخلاقی خوب در مرحله‌ای باشد که همراه امام زمان (عج) به این دنیا برگردد. فکر می‌کنم رئیس جمهور و دیگر افراد در ورود به مسائل اعتقادی باید تمام توجه خود را معطوف دارند که حرفی نسنجیده و بدون در نظر گرفتن سوابق افراد نزنند.

استاد درس خارج فقه حوزه با تأ:ید بر اینکه «کسانی که اطلاعات دینی عمیق و آگاهی به مباحث اعتقادی ندارند نباید به این مباحث ورود پیدا کنند تا تالی فساد پیدا نشود.» گفت: متاسفانه این نخستین باری نیست که رئیس جمهور از این اشتباهات اعتقادی مرتکب می‌شود. وی باید از اشتباهات قبلی درس می‌گرفت و چنین اشتباهی را مرتکب نمی‌شد تا سبب حساسیت علما و بزرگان و حوزه‌ها نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در مجامع حوزوی و تجمعات متدینین این مسئله موجبات ناراحتی بسیاری را فراهم کرده است.

کد خبر 204781
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز