کریم اعظمی: فلاویو لوپز، هافبک پرتغالی تراکتورسازی، در دو سال اخیر یک مهره کلیدی برای سرخ‌پوشان تبریزی بوده و سال گذشته هم نقش مهمی در نایب قهرمانی تراکتور داشته است.

فوتبال-فلاویو لوپز - تراکتورسازی

او که خودش را به‌عنوان یکی از بازیکنان موفق خارجی در لیگ برتر معرفی کرده است، امیدوار است که امسال قهرمانی با تراکتور را در لیگ برتر تجربه کند و یک روز هم با این تیم قهرمان آسیا شود. او کارکردن با تونی اولیویرا، سرمربی تراکتور را هم خوشایند می‌داند و تاکید می‌کند که بازیکنان تراکتور با این مربی رابطه‌ای صمیمی دارند. او درخصوص شرایط تراکتور و مسائل مختلف دیگر به سؤالات ما پاسخ داد.

  • ابتدا از لیگ قهرمانان آسیا شروع کنیم. مثل‌اینکه مردم تبریز و بازیکنان تراکتور احساس بسیار خوبی از حضور در این جام دارند، درست است؟

شما اگر بعد از برد مقابل الجزیره امارات در تبریز بودید، می‌توانستید همه‌‌چیز را با چشم‌های خودتان ببینید. واقعا احساس مردم تبریز و تعصب آنها وصف‌شدنی نیست و همه ما از اینکه در چنین تیمی بازی می‌کنیم احساس فوق‌العاده‌ای داریم.

  • این بازی‌ها را با برد شروع کردید و حالا دیگر می‌توانید مدعی صعود باشید؟

خوشبختانه در نخستین گام، ما پیروزی بسیار با ارزشی کسب کردیم. همه بازیکنان تراکتورسازی، کادر فنی و به‌ویژه هواداران، عملکرد خوبی برابر الجزیره داشتیم و در روز خوبمان سه امتیاز با ارزش را به‌دست آوردیم. نباید فراموش کنیم که تیم الجزیره یکی از بهترین‌های فوتبال امارات است و بازیکنان بسیار توانمند و گران‌قیمتی در اختیار دارد. آنها سه گل از ما خوردند اما نباید از قدرت این تیم اماراتی غافل شد. ما اکنون در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا قرار داریم و در این شرایط، شروع همراه با پیروزی اهمیت فراوانی دارد. خوشحالم که تراکتور گام اول را محکم برداشت.

  • فکر می‌کنی تراکتور از این مرحله صعود کرده و راهی مرحله حذفی شود؟

اولین برد بسیار مهم بود، شانس خود را برای صعود از مرحله گروهی افزایش دادیم. در فوتبال نمی‌توان مسائل را پیش‌بینی کرد اما من معتقدم تراکتورسازی این پتانسیل را دارد که به مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. با این حال باید در بازی‌های بیرون از خانه هم امتیاز بگیریم و در چنین تورنمنت‌هایی، بازی‌های بیرون از خانه بسیار مهم است.

  • می‌دانید که تیم‌های ایرانی بیش از 20سال است که در آسیا قهرمان نشده‌اند؟

این برای فوتبال ایران خوشایند نیست و امیدوارم نماینده‌های ایران در این دوره موفق شوند. ما بازیکنان، کادر فنی و هواداران بسیار خوبی در اختیار داریم و با پشتوانه چنین تماشاگرانی می‌توانیم تا مراحل پایانی لیگ قهرمانان پیش برویم. در ضمن معتقدم سپاهان و استقلال هم تیم‌های خوبی هستند. من امیدوارم امسال دو تیم ایرانی به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کنند.

  • راستی قبل از اینکه به ایران بیایید فکر می‌کردید تراکتور چنین هوادارانی داشته باشد؟

راستش را بخواهید فکر نمی‌کردم اینقدر به تیمشان اهمیت بدهند. من دوستان زیادی دارم که سال‌ها در فوتبال پرتغال بوده‌اند، آنها با مشاهده چنین جوی به من می‌گویند که حتی در پرتغال که مردم عاشق فوتبال هستند چنین هوادارانی ندیده‌اند. واقعا تیم‌ها از سفر به تبریز و برای دیدار با تراکتورسازی به‌خاطر همین تماشاگران هراس دارند. بازیکنان تراکتورسازی با حمایت و هیجان مثال‌زدنی هواداران، انرژی مثبت می‌گیرند و با قدرت بیشتری به سوی دروازه حریفان یورش می‌برند. حتی در بازی با الجزیره بازیکنان این تیم با موبایل از هواداران تراکتورسازی فیلم می‌گرفتند و فکر کنم تا حالا آن همه جمعیت در استادیوم ندیده بودند.

  • در لیگ برتر رقابت فشرده‌ای با مدعیان قهرمانی دارید. فکر می‌کنید در نهایت چه اتفاقاتی رخ دهد؟

هنوز لیگ تمام نشده و تراکتورسازی همراه با استقلال و سپاهان از شانس‌های اصلی قهرمانی هستند، بنابراین من معتقدم که اگر در دیدارهای بعدی اشتباهی مرتکب نشویم می‌توانیم جام قهرمانی را فتح کنیم. این روزها شرایط تراکتورسازی خوب است و ما باید همین وضعیت را حفظ کنیم و در تک‌تک مسابقات با همه توان مبارزه کنیم. ما از اعتماد به نفس بالایی برخورداریم و با انگیزه مضاعف بازیکنان و حمایت ادامه‌دار هواداران راه برای قهرمانی هموار است.

  • دوست دارید سال بعد هم در تراکتورسازی بمانید؟

راستش را بخواهید هنوز چیزی معلوم نیست ولی من تراکتورسازی و هوادارانش را دوست دارم. دو سال خیلی خوب در تبریز داشتم و جدایی از این تیم سخت است. فعلا که بازی‌ها در جریان است و درست نیست از حالا درخصوص آخر فصل حرف بزنم.

  • ولی هفته گذشته این شایعه مطرح شد که شاید سال آینده در لیگ امارات بازی کنید و قصد جدایی از تراکتورسازی را دارید؟

به هر حال قسمتی از کار رسانه‌ها هم پرداختن به اخبار فوتبال و شایعات است.

  • منظورتان چیست؟

من کاری به این شایعات ندارم و فکر و ذهنم روی تراکتورسازی است. این روزها تراکتور، هم برای قهرمانی در لیگ برتر و هم برای درخشش در لیگ قهرمانان آسیا مبارزه می‌کند و من هم تمرکزم را روی این مسئله گذاشته‌ام. تراکتورسازی را دوست دارم و علاقه فراوانی به هواداران این تیم دارم. برای یک بازیکن آرامش روحی و روانی در یک تیم اهمیت زیادی دارد و برخلاف شایعات منتشره از حضورم در این تیم رضایت کامل دارم و فعلا تصمیم یا فکری برای ترک آن ندارم.

  • ولی می‌گویند با چند تیم مذاکره کرده‌اید؟

از حالا زود است که بخواهم در مورد تیم آینده‌ام صحبت کنم و خدا می‌داند که بعدها در چه تیمی بازی خواهم کرد اما به صراحت می‌گویم که تاکنون پیشنهاد رسمی‌ای از تیم‌های اماراتی و خارجی به‌دستم نرسیده و خودم از حضور در تراکتورسازی راضی هستم. مهم‌ترین هدف فعلی من کمک به تراکتورسازی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیاست.

  • در لیگ امسال بارها بحث مشکلات مالی بازیکنان تراکتورسازی مطرح شد و در مورد شما هم این موضوع مطرح بود که شدیدا با مسئولان تراکتورسازی دچار اختلاف شدید؟

برای تشریح اتفاقات زیاد لازم نیست که توضیح بدهم چون این روزها همه تیم‌های ایرانی با بازیکنان به لحاظ مالی مشکلاتی دارند و برای حل موارد مالی و قرارداد من نیز بهتر است مدیران باشگاه وارد عمل شوند. همانطور که گفتم این روزها دوست دارم که بیشتر به تراکتورسازی کمک کنم و حاشیه‌ای برای تیم خودم ایجاد نکنم. تراکتورسازی اگر می‌خواهد به موفقیت‌های بهتری برسد نیاز به آرامش دارد و ما بازیکنان با تعامل مدیران می‌توانیم این شرایط را فراهم کنیم. امیدوارم وضعیت روزبه‌روز بهتر شود. اگر مشکلی هست برای همه بازیکنان وجود دارد.

  • کارکردن با تونی اولیویرا چطور است؟

او از نظر فنی بسیار خوب است و کسب پیروزی در این چند بازی، نشان از تیزهوشی سرمربی تیم دارد. تیم ما در این چند بازی، در شرایط مختلفی قرار گرفته است،. مثلا در چند بازی عقب افتادیم ولی در آخر بردیم یا جلو افتادیم و بازهم توانستیم پیروز میدان باشیم. اولیویرا خیلی جدی کارش را انجام می‌دهد و موفقیت تیم برایش اهمیت زیادی دارد؛ در ضمن برخورد او با بازیکنان هم بسیار حرفه‌ای است.

کد خبر 204709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز