همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: توانایی ما در حوزه جنگال به گونه‌ای است که می‌توانیم علی رغم اقدامات جمینگ دشمن در منطقه خطوط ارتباطی خود را به خوبی برقرار کنیم.

فارس نوشت: امیر احمدرضا پودستان فرمانده نیروی زمینی ارتش عصر امروز در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران اعزامی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در غرب کشور با اشاره به عملکرد نیروی زمینی در ایام دفاع مقدس و تعابیر حضرت امام (ره) در تمجید از عملکرد این نیرو، آن را مدال افتخاری بر سینه نیروی زمینی ارتش دانست و گفت:استکبار با پیروزی انقلاب درصدد ناامن کردن نقاط مختلف کشور بود که نقطه ثقل آن در شمال غرب قرار داشت و اولین یگانی که به مقابله با این تهدیدات پرداخت نیروی زمینی ارتش بود.

پوردستان با بیان اینکه البته نیروهای دیگری مانند سپاه پاسداران نیز حضور داشتند، گفت: البته برادران ما در سپاه بیشتر در ابتدای انقلاب که هنوز شکل منسجمی به خود نگرفته بود کارهای اطلاعاتی و امنیتی می‌کردند و کمتر به کارهای عملیاتی می‌پرداختند.

وی با اشاره به آغاز تهاجم عراق به مرزهای کشور در 31 شهریور 59 گفت: یگانهای نیروی زمینی در مقابل این تهاجم ایستادند و تکه تکه شدند، اما جلوی هجوم اولیه دشمن را گرفتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این نیرو در طول هشت سال دفاع مقدس حدود 2.5 میلیون سرباز را آموزش داده و به مناطق اعزام کرد، گفت: از میان 48 هزار شهید ارتش 46 هزار شهید متعلق به نیروی زمینی است که این یک افتخار برای ما محسوب می‌شود.

پوردستان تصریح کرد: هر چند از سال 65 قرار شد سپاه و ارتش جداگانه عمل کنند اما هیچ عملیاتی نبود که یگان‌های نیروی زمینی ارتش در ان نقش نداشته باشند.

وی لزوم آمادگی دفاعی را در صدر توجه فرماندهان نیروهای مسلح دانست و گفت: ما امروز برنامه‌های خود را برای دفاع از مرزهای کشور آماده کردیم و علاوه بر مرزها خارج از مرزها نیز تحت رصد ما قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز رزمایش نیروی زمینی از امروز در جنوب غرب کشور اظهار داشت: این رزمایش برای ایجاد هماهنگی میان فرمانده و ستاد است که در یک منطقه عملیاتی این ارتباطات تست می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز ما در حوزه جنگال پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، گفت: ما می‌توانیم علاوه بر اقدامات پدافندی در مقابل جنگ الکترونیک دشمن حالت آفندی نیز داشته باشیم.

پوردستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در گذشته این بود که وقتی دشمن یک فضایی را پارازیته و جمینگ می‌کرد ما نمی‌توانستیم ارتباط خود را برقرار کنیم اما امروز با همت متخصصان جوان خود در داخل کشور قادر به انجام کامل این امور هستیم.

پوردستان در پایان خاطرنشان کرد: ما برای انجام رزمایش موشکی نیز منتظر مجوز ستاد کل هستیم که این رزمایش در مرکز کشور احتمالا سمنان برگزار خواهد شد.

کد خبر 204671
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز